کرونا استفاده از بیمه ورزشی را در بوکان 85 درصد کاهش داد


کرونا استفاده از بیمه ورزشی را در بوکان 85 درصد کاهش داد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان بوکان گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز ورزشی استفاده از بیمه ورزشی را در این شهرستان طی سال جاری 85 درصد کاهش داده است.

انور ملارحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تنها برای یک‌هزار و ۳۲۶ ورزشکار در این شهرستان بیمه ورزشی صادر شده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در جامعه باعث کاهش محسوس ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده در شهرستان شده، اضافه کرد: پارسال در همین مدت ۹ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در این شهرستان توسط این اداره سازماندهی و بیمه شده بودند.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان علت این کاهش را تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی و جلوگیری از فعالیت ورزشکاران به دلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه عنوان کرد و افزود: از مجموع افراد بیمه شده در این شهرستان در سال جاری هزار و ۸۹ نفر را آقایان و ۲۳۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

ملارحیمی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به دلیل ترس از فعالیت در فضاهای سربسته توجه به رشته‌های که در فضای باز برگزار می‌شود، بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت ورزشکاران بدون داشتن بیمه ورزشی غیرقانونی و ممنوع است، اضافه‌ کرد: بیمه ورزشی پشتوانه‌ای برای جبران آسیب ‌دیدگی و مصدومیت احتمالی ورزشکاران در حین ورزش است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان در خصوص انجام ورزش به صورت آنلاین در ایام کرونا نیز گفت:‌ به‌منظور مقابله با بیماری کرونا، بیش از ۱۰۰ ساعت ورزش در رشته آمادگی جسمانی‌ توسط هیات ورزش‌های همگانی این شهرستان به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شود.

بوکان یکی از قطب‌های مهم ورزشی در آذربایجان‌غربی بخصوص در رشته‌های رزمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش