17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید


17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

بدون شک می توان iOS 14 را یکی از مهم ترین بروزرسانی های منتشر شده برای سیستم عامل اپل دانست؛ چرا که ویژگی ها و قابلیت های جدید بسیاری را در خود جای داده است. هرچند که باید بگوییم بخش اعظمی از این قابلیت های جدید مدت هاست که در گوشی های اندرویدی در دسترس کاربران قرار دارد. اما اگر خواسته باشیم مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های جدید این سیستم عامل را...

بدون شک می توان iOS 14 را یکی از مهم ترین بروزرسانی های منتشر شده برای سیستم عامل اپل دانست؛ چرا که ویژگی ها و قابلیت های جدید بسیاری را در خود جای داده است. هرچند که باید بگوییم بخش اعظمی از این قابلیت های جدید مدت هاست که در گوشی های اندرویدی در دسترس کاربران قرار دارد. اما اگر خواسته باشیم مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های جدید این سیستم عامل را به دیگران معرفی کنیم باید کدام یک از آن ها را نام ببریم؟

مدتی است که اپل نسخه نهایی از سیستم عامل iOS 14 را در اختیار کاربران گوشی های هوشمند خود قرار داده است و کاربران گوشی آیفون 6 اس و جدیدتر از آن می توانند با استفاده از این آپدیت OTA، دستگاه های خود را به این سیستم عامل جدید مجهز کنند.

از سوی دیگر باید گفت پس از معرفی و عرضه گوشی های آیفون 12 که به صورت پیش فرض به iOS 14 مجهز هستند بازار استفاده از این سیستم عامل جدید و قدرتمند اپل داغ تر هم می شود.

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

با این تفاسیر به نظر می رسد دیگر وقت آن رسیده است که به بررسی جدیدترین ویژگی ها و قابلیت های این سیستم عامل بپردازیم و ببینیم که اپل در تازه ترین دست پخت خود چه ابزارهای جدیدی را در اختیار کاربران گوشی های آیفون قرار داده است.

خوشبختانه iOS 14 دارای ویژگی ها و قابلیت های تازه بسیاری است و به نظر می رسد پس از انتشار بتواند تجربه جدیدی از استفاده از گوشی های آیفون فراهم کند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی 17 قابلیت  جدید و تازه این سیستم عامل بپردازیم که اگرچه ممکن است برای شما نام آشنا باشند، اما تاکنون حتی رنگ  آن ها را هم در سیستم عامل iOS ندیده بودید.

1. حتماً قابلیت App Clips را امتحان کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

بدون شک App Clips، یکی از قابلیت های جذاب و مهم سیستم عامل iOS 14 است. این قابلیت در iOS 14 روش های جدیدی برای استفاده و فراخوانی برنامه ها در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورتی که توسعه دهندگان نرم افزارها این قابلیت را محصولات خود اضافه کنند کاربران می توانند با استفاده از ارتباط NFC یا کدهای QR و یا حتی لینک های وب، بدون اینکه برنامه ها را بر روی دستگاه خود نصب کنند، نسخه کوچک و سبکی از آن ها را به اجرا درآورند.

فرض کنید تنها به یک قابلیت کوچک و جزیی از یک برنامه خاص نیاز دارید و فرصت کافی برای اینکه آن برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید در اختیار ندارید. به عنوان مثال در موقعیتی هستید که به سرعت نیاز به سفارش غذا یا قهوه دارید و یا قصد دارید در کوتاه ترین زمان یک تاکسی بگیرید.

با استفاده از قابلیت App Clips در سیستم عامل iOS 14 می توانید بدون نیاز به دانلود یک برنامه و حتی ثبت نام در آن، به یک یا چند قابلیت مهم از آن دسترسی پیدا کنید.

مطمئناً استفاده از این قابلیت در سیستم عامل iOS 14 می تواند منجر به بهبود کارایی گوشی های آیفون و همچنین افزایش سرعت عمل کاربران شود.

2. ویجت ها را به صفحه Home گوشی خود اضافه کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

سیستم عامل اندروید برای مدت هاست که به کاربران خود اجازه می دهد ویجت های گوناگون را از طریق صفحه Home در اختیار داشته باشند؛ به گونه ای که می توان گفت تمامی این کاربران امروزه به استفاده از این ویجت ها عادت کرده اند.

خبر خوب این است که این ویجت ها بالاخره راه خود را به سیستم عامل iOS نیز باز کرده اند و در نسخه 14 از آن می توانید آن ها را به صفحه Home از گوشی آیفون خود اضافه کنید. خوشبختانه اپل برای این ویجت ها طراحی زیبا و چشم نوازی نیز تدارک دیده است.

به این منظور، در سیستم عامل iOS 14 بر روی صفحه Home گوشی خود و در یک جای خالی صفحه نمایش را لمس کرده و برای چند لحظه نگه دارید. با این  کار وارد بخش ویرایش این صفحه می شود.

در گام بعد بر روی آیکون مشخص شده با علامت + در بالا و سمت چپ نمایشگر ضربه بزنید. در این حالت مجموعه ای از ویجت ها برای شما ظاهر می شود که می توانید با کشیدن و رها کردن، آن ها را به صفحه Home اضافه کنید.

امکان انجام تغییرات گوناگون در ظاهر و ابعاد این ویجت ها نیز وجود دارد و حتی کاربران می توانند دسته ای از آن ها را انتخاب کنند که براساس تنظیمات صورت گرفته، ظاهر آن ها در طول شبانه روز به صورت خودکار تغییر پیدا می کند.

3. برنامه های گوناگون را به App Library بفرستید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

قابلیت جدید دیگری که به تازگی به سیستم عامل iOS اضافه شده است، App Library نام دارد. می توان این قابلیت را نسخه ای هوشمند و جدید از منوی کشویی برنامه ها در اندروید دانست که برای مدت طولانی است که در این سیستم عامل حضور دارد.

App Library که در سمت راست صفحه Home در سیستم عامل iOS 14 قرار گرفته است قادر است به صورت خودکار تمامی برنامه های موجود بر روی دستگاه را در پوشه هایی جداگانه سازماندهی کند. کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند راحت تر از گذشته برنامه های خود را پیدا کنند.

امکان ایجاد تغییر یا سفارشی سازی پوشه های App Library وجود ندارد و این قابلیت به صورت خودکار و با توجه به الگوریتم های داخلی خود برنامه ها را دسته بندی می‌کند. البته iOS 14 به کاربران اجازه می دهد که در بخش تنظیمات دستگاه تعیین کنند که برنامه های جدید نصب شده به صورت خودکار به App Library اضافه شوند و یا فقط بر روی صفحه Home نمایش یابند. برای دسترسی به این قابلیت در منوی تنظیمات به بخش Home Screen مراجعه کنید.

بدون شک قابلیت App Library می تواند در سازماندهی برنامه ها و صفحه Home گوشی های آیفون نقش ویژه ای را ایفا کند؛ به ویژه اینکه کاربران به منظور استفاده از آن نیازی به صرف زمان ندارند و فعالیت های آن به صورت خودکار انجام می شوند.

4. تعدادی از صفحات Home گوشی خود را پنهان کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

استفاده از App Library به عنوان یک مخزن برای دسته بندی و نگه داری از برنامه ها به کاربران اجازه می دهد که صفحه Home گوشی خود را جمع و جورتر کنند. سیستم عامل iOS 14 به کاربران اجازه می دهد که بتوانند به صورت انفرادی هرکدام از صفحات Home دستگاه خود را پنهان و یا به نمایش بگذارند. به این ترتیب با افزایش اختیارات کاربران در این حوزه، کنترل صفحات Home می تواند بهتر از گذشته صورت بگیرد.

برای استفاده از این قابلیت وارد صفحه Home شوید و یک بخش خالی از آن را لمس کرده و برای چند ثانیه نگه دارید. در این حالت در پایین صفحه یک دکمه نقطه ای شکل ظاهر می شود که باید بر روی آن ضربه بزنید. در این حالت هرکدام از صفحات Home دستگاه شما به صورت انفرادی نمایش داده می شوند و شما می توانید ظاهر یا پنهان شدن هرکدام از آن ها را تعیین کنید.

5. ویدیوهای مختلف را با قابلیت صفحه در صفحه مشاهده کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

بالاخره با رسیدن سیستم عامل iOS 14، گوشی های آیفون نیز از قابلیت نمایش ویدیوها به صورت تصویر در تصویر پشتیبانی می کنند. این قابلیت در گذشته برای تبلت های آی پد منتشر شده بود و سیستم عامل اندروید نیز چند سالی است که آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

برای استفاده از این قابلیت نیاز نیست که در بخش تنظیمات دستگاه خود تغییراتی ایجاد کنید. تنها هنگامی که مشغول تماشای ویدیو در فضای وب، یوتیوب، Netflix یا هر برنامه دیگری هستید از آن خارج شوید.

در این حالت ویدیو همچنان در جای خود باقی مانده و نمایش آن ادامه پیدا می کند. می توانید با لمس پنجره ی ویدیو و کشیدن انگشت خود آن را جا به جا کنید. همچنین امکان کوچک یا بزرگ تر کردن پنجره ویدیو نیز با لمس آن توسط دو انگشت امکان پذیر است.

اپل اعلام کرده است که استفاده از این قابلیت در برنامه های گوناگون منوط به آن است که توسعه دهندگان نرم افزارها پشتیبانی از آن را به محصولات خود اضافه کنند.

6. گفتگوهای مختلف را در برنامه Messages به بالای صفحه پین کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

نسخه جدید از سیستم عامل iOS به کاربران خود اجازه می دهد که گفتگوهای مهم و حیاتی خود در برنامه Messages را به بالای صفحه بچسبانند تا دسترسی به آن ها سریع تر و راحت تر صورت بگیرد. ساده ترین راه برای دسترسی به این قابلیت این است که گفتگوی موردنظر خود را با لمس طولانی مدت صفحه نمایش انتخاب کنید و سپس از منوی بازشده گزینه Pin را انتخاب نمایید. در این حالت این گفتگو به بالای پنجره منتقل می شود.

برنامه Messages همچنین در این نسخه جدید به کاربران خود اجازه می دهد که در گفتگوهای گروهی برای خود نام و تصویر انتخاب کنند. به این منظور بر روی آیکون بالای صفحه کلیک کنید و سپس وارد بخش Info و در نهایت Change Name and Photo شوید. در این بخش می توانید تغییرات لازم را برای نام و تصویر خود پیاده سازی کنید.

7. در برنامه Messages به مخاطبین خود اشاره کنید و نام آن ها را ببرید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

دیگر قابلیت جدید و مهم برنامه Messages در سیستم عامل iOS 14، امکان اشاره کردن به مخاطبین در گفتگوهای گروهی و دست جمعی است. اکنون می توان در این برنامه هم همچون بسیاری از دیگر برنامه های پیام رسان و اجتماعی (مثلاً توییتر) به مخاطبین مختلف اشاره و آن ها را از منظور خود آگاه کرد.

برای استفاده از این قابلیت هنگامی که در یک گفتگوی گروهی قرار دارید نام یک شخص یا یکی از مخاطبین خود را تایپ کنید. اگر این متن با نام یک یا چند تن از مخاطبین شما همخوانی داشته باشد یک لیست کوچک نمایش داده می شود که می توانید با لمس هرکدام از گزینه های موجود، به آن شخص اشاره کنید. اگر این نام به یک تگ تغییر حالت دهد و رنگ آبی به خود بگیرد آنگاه کار اشاره به آن شخص به درستی صورت گرفته است.

8. مموجی های خود را متنوع تر کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

طبق معمول iOS 14 دارای قابلیت های جدیدی در حوزه ساخت مموجی است. مموجی ها، شکلک های متحرکی هستند که به لطف دوربین قدرتمند گوشی های آیفون می توانند شباهت زیادی به کاربران و حالات آن ها داشته باشند.

اپل در نسخه جدید از سیستم عامل خود ابزارها و استایل های متنوع تری در اختیار کاربران قرار داده است تا مموجی ها شباهت بهتری به کاربران داشته باشند. حالت های جدید برای مو، ابزارهای جدید در بخش عینک، کلاه و دیگر پوشش هایی که می توانند بر روی صورت قرار بگیرند از جمله مهم ترین این استایل های جدید است. همچنین اپل در این نسخه ترتیبی داده است که مموجی ها بتوانند در محدوده وسیع تری از سن کاربران طراحی شوند. به این ترتیب، مموجی ها به واقعیت شباهت بسیار بهتری خواهند داشت.

اپل همچنین برای iOS 14 سه دسته استیکر جدید نیز در نظر گرفته است که می توانید از حالات مختلف آن ها در گفتگوهای خود استفاده کنید.

9. پیشنهادهای گوناگون برای استفاده از تجهیزات هوشمند خانگی دریافت کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

به نظر می رسد یکی از اهداف مهم اپل در طراحی سیستم عامل iOS 14، بهبود قابلیت های موجود در گوشی های آیفون در حوزه استفاده از تجهیزات هوشمند به ویژه دستگاه های موردنیاز در خانه های هوشمند بوده است. برنامه Home و همچنین فریم ورک HomeKit در این نسخه جدید از سیستم عامل iOS، قابلیت ها و ویژگی های تازه ای دریافت کرده اند.

اکنون اگر دستگاه هوشمند جدیدی به برنامه Home اضافه شود آنگاه سیستم عامل iOS قادر است لیستی از فعالیت های مختلف در هنگام استفاده از آن دستگاه را به نمایش بگذارد و کاربران را در فعال سازی آن ها یاری کند.

به عنوان مثال اگر یک لامپ هوشمند را به این برنامه اضافه کنید آنگاه این سیستم عامل در غروب ها به شما توصیه می کند که آن را در وضعیت روشن قرار دهید؛ یا ممکن است هنگامی که در اطراف خانه مشغول رانندگی هستید این برنامه پیشنهاد بازکردن درب هوشمند گاراژ را به نمایش بگذارد.

10. به موقع به رختخواب بروید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

سیستم عامل iOS 14 اکنون قابلیت آن را دارد که با همکاری ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل WatchOS 7 و یا حتی بدون استفاده از آن ها، به کاربران کمک کند که هرشب به موقع و در زمان مناسبی به رختخواب بروند. این قابلیت از یادآورها و همچنین قابلیت  Do Not Disturb در گوشی های آیفون استفاده می کند.

اپل در گذشته قابلیت مشابه ای با عنوان Bedtime را در برنامه Clock در دسترس کاربران خود قرار می داد؛ اما باید گفت که این قابلیت در سیستم عامل iOS 14 پیشرفته تر و هوشمندتر شده است و همچنین دیگر باید در برنامه Health به دنبال آن بگردید. به منظور دسترسی به این قابلیت برنامه Health را باز کرده و سپس دکمه Set Up Sleep را لمس کنید. به این ترتیب این قابلیت فعالیت خود را آغاز می کند.

11. سایت ها را در مرورگر Safari ترجمه کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

باید گفت که مرورگر Safari نیز از تغییرات عمده صورت گرفته در سیستم عامل iOS 14 در امان نمانده و آن هم ویژگی ها و قابلیت های تازه ای را دریافت کرده است. مهم ترین قابلیت جدید این برنامه امکان ترجمه سریع صفحات وب در زبان های مختلف است. البته اپل اعلام کرده است که این قابلیت در حال حاضر در نسخه آزمایشی و بتای خود در دسترس کاربران قرار گرفته و ممکن است در ترجمه بخشی از صفحات وب عملکرد مناسبی نداشته باشد.

اکنون هنگامی که یک صفحه وب را در این مرورگر باز می کنید در بالا و در نوار آدرس آن یک آیکون با عنوان «Translate» نمایش داده می شود که اگر آن را لمس کنید پس از مدت کوتاهی آن صفحه به زبان دلخواه و موردنظر شما ترجمه می شود.

12. درون برنامه ها جستجو کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

دیگر قابلیت مهم و قابل توجه سیستم عامل iOS 14، امکان جستجو درون برنامه های مختلف با استفاده از نوار جستجوی اصلی آن است. این نوار که به صورت پیش فرض در سمت چپ از صفحه Home دیده می شود اکنون قادر است در میان قابلیت ها و ویژگی های موجود درون برنامه ها و همچنین اطلاعاتی که آن ها ذخیره  کرده اند نیز به جستجو بپردازد.

برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است که به صورت عادی و معمول کلمه یا عبارت موردنظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید. در این حالت نتایجی با عنوان «Search In App» ظاهر می شود که نشان می دهد این نتیجه درون یکی از برنامه ها یافت شده است. می توانید این نتیجه را انتخاب کنید تا مستقیم به بخش موردنظر از آن برنامه بروید. همچنین امکان پیمایش صفحه به منظور مشاهده دیگر نتایج جستجو نیز وجود دارد.

در حال حاضر اغلب برنامه های اصلی و پیش فرض سیستم عامل iOS 14 از این قابلیت پشتیبانی می کنند و نوار جستجو می تواند در میان قابلیت ها و اطلاعات موجود در برنامه هایی نظیر Mail، Maps و Messages نیز نتایجی را پیدا کند.

13. پیش بینی دقیق تری از وضعیت آب و هوا دریافت کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

سرویس پیش بینی دقیق آب و هوا در کشور ایالات متحده که با عنوان Dark Sky شناخته می شود اکنون راه  خود را به سیستم عامل iOS پیدا کرده است. Weather که برنامه پیش فرض این سیستم عامل برای پیش بینی وضعیت آب و هوا است اکنون می تواند در نسخه جدید خود اطلاعاتی دقیق و لحظه به لحظه در مورد چگونگی شرایط آب و هوا به نمایش بگذارد.

این برنامه همچنین اکنون با یک ویجت اختصاصی همراه شده است و می تواند بر روی صفحه Home نشان دهد که وضعیت کلی آب و هوا در روز آینده چگونه خواهد بود. برنامه Weather همچنین اکنون در سیستم عامل iOS 14، قابلیت پیش بینی میزان بارندگی ظرف چند روز آینده را هم دریافت کرده است.

14. از گوشی آیفون خود به عنوان مترجم استفاده کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

سیستم عامل iOS در جدیدترین نسخه خود یک برنامه پیش فرضِ تازه را هم در خود جای داده است. این برنامه Translate نام دارد و همانطور که نامش هم نشان می دهد می تواند به عنوان یک مترجم کلمات و عبارات مختلف را به زبان های گوناگون ترجمه کند. برنامه Translate قادر است اطلاعات ورودی خود را از طریق تایپ کلمات و همچنین صوت دریافت کند. در رابط کاربری این برنامه یک آیکون میکروفون دیده می شود که کاربران می توانند با استفاده از آن کلمات مختلف را با استفاده از صوت به آن منتقل کنند.

این برنامه حتی قادر است متون ترجمه شده را به صورت صدا برای کاربران بازپخش کند. از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به ذخیره متون و کلمات ترجمه شده در تب جداگانه ای با عنوان Favorites اشاره کرد. برای اضافه شدن متون ترجمه شده به این بخش تنها کافی است بر روی آیکون نشان داده شده با شکل ستاره کلیک کنید.

15. حقایق جذاب و تازه را از دستیار هوشمند Siri بشنوید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، دستیار هوشمند Siri، اکنون نسبت به گذشته حقایق بسیار بیشتری را می داند و می تواند در صورت درخواست کاربران، آن ها را به نمایش بگذارد. این شرکت اعلام کرده است اکنون دستیار Siri، علاوه بر حقایقی که در سیستم عامل iOS 13 می دانست به محدوده بسیار وسیع تری از آن ها دسترسی پیدا کرده است.

اپل به منظور به رخ کشیدن قابلیت های Siri در این حوزه اعلام کرده است که این دستیار هم اکنون در سیستم عامل iOS 14، چیزی در حدود 20 برابر سه سال قبل، به حقایق جذاب و شنیدنی دسترسی دارد. البته هنوز راهی برای اثبات این ادعا معرفی نشده است و بعید به نظر می رسد که این اتفاق در آینده نیز رخ دهد.

16. مسیرهای مناسب برای دوچرخه  سواری را در Apple Maps ببینید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

یکی از قابلیت های مهمی که به تازگی به برنامه مشاهده نقشه سیستم عامل iOS یعنی Apple Maps اضافه شده، امکان مسیریابی مناسب در هنگام استفاده از دوچرخه است. با استفاده از این قابلیت می توانید در هنگام حرکت میان دو نقطه از شهر، مسیرهای مناسب به منظور تردد با دوچرخه را مشاهده کنید. البته اپل اعلام کرده است که این قابلیت در حال حاضر تنها در تعدادی از شهرهای بزرگ دنیا در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در صورتی که در منطقه ای قرار داشته باشید که توسط این قابلیت پشتیبانی می شود، در هنگام مشاهده مسیر برای حرکت میان دو نقطه یک آیکون نشان داده شده با دوچرخه ظاهر می شود. با لمس این آیکون ضمن مشاهده مسیر مناسب برای حرکت دوچرخه، اطلاعات مهم و قابل توجه دیگری نظیر زمان تخمینی برای انجام این انتقال، نوع جاده های پیش رو و همچنین ارتفاع زمین در نقاط مختلف مسیر نیز نمایش داده می شود.

17. یک مسافرت کوتاه را با خودروی الکتریکی خود برنامه ریزی کنید

17 قابلیت جدید iOS 14 که پیش از این حتی رنگ  آن ها را هم ندیده بودید

با رشد و گسترش تولید خودروهای الکتریکی به نظر می رسد که اپل نیز کم کم مشغول آماده سازی دستگاه های مختلف خود به منظور ارایه قابلیت های جدید در این حوزه است. دیگر قابلیت مهمی  که به تازگی در قالب سیستم عامل iOS 14 به برنامه Apple Maps اضافه شده است به کاربران این امکان را می دهد که راحت تر از گذشته از خودروهای الکتریکی به منظور حرکت در شهرها و معابر مختلف استفاده کنند.

برنامه Apple Maps با استفاده از این قابلیت جدید امکان آن را دارد که محل های تعبیه شده به منظور شارژ این خودروها را به صورت خودکار شناسایی و به نقشه اضافه کند.

این برنامه همچنین می تواند با برقراری ارتباط با خودروهای الکتریکی، میزان شارژ، مسافت قابل پیمایش با شارژ کنونی و دیگر اطلاعات مفید در آن ها را هم برای کاربران به نمایش بگذارد. البته اپل اعلام کرده است که قابلیت های برنامه Apple Maps در این حوزه بیش از هر چیز به نوع خودروی الکتریکی و پشتیبانی آن از این امکانات وابستگی دارد.

اگر شما هم این روزها گوشی آیفون خود را به سیستم عامل iOS 14 مجهز کرده اید می توانید در زیر و در بخش نظرات به مهم ترین قابلیت هایی که توسط این بروزرسانی به دستگاه شما اضافه شده است اشاره کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...