تعطیلی مدارس خراسان رضوی بر عهده ستاد استانی مقابله با کرونا است


تعطیلی مدارس خراسان رضوی بر عهده ستاد استانی مقابله با کرونا است

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس استان را بر عهده ستاد استانی مقابله با کرونا ذکر و بیان کرد: با توجه به شیوع این ویروس همه‌گیر و شدت شیوع بیماری کووید 19 تصمیم در خصوص نحوه فعالیت مدارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته می‌شود.

قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز تصمیم جدیدی در خصوص افزایش شهرستانهای مشمول تعطیلی مدارس گرفته نشده است.

وی ادامه داد: تشریح شرایط و وضعیت حضور دانش‌آموزان و نحوه روند ضدعفونی و رعایت پروتکلهای بهداشتی و البته پیشنهادات تعطیلی در این زمینه از سوی اداره کل آموزش و پرورش به ستاد استانی اعلام می‌شود و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی و لازم‌الاجرا از سوی ستاد اعلام می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دربرخی شهرستانها بنا به ضرورت و وضعیت شیوع بیماری تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا نیز انجام و به تایید و موافقت ستاد استانی رسیده است.

وی افزود: هم‌اینک بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی تعطیلی یک هفته‌ای مدارس شهرستانهای درگز، تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد و کاشمر از امروز پنجم آبان ماه مصوب شده است.

خدابنده ادامه داد: برگزاری کلاسهای حضوری برای دانش‌آموزان در مدارس دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی همچون گذشته ادامه دارد.

وی گفت: آن دسته از دانش‌آموزانی هم که بنا به تشخیص والدینشان در کلاس درس حضور نمی‌یابند، از آموزشهای فضای مجازی در قالب "شبکه شاد" و یا برنامه‌های تلویزیون بهره می‌برند.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

میانگین حضور استانی دانش‌آموزان خراسانی در کلاس درس ۳۰ درصد و این شاخص در کلانهشر مشهد ۱۰ درصد است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۹۶ تن از بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۶۱۶ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا