فرماندار پاکدشت:ازدحام جمعیت در بانک‌ها و برخی ادارات قابل قبول نیست


فرماندار پاکدشت:ازدحام جمعیت در بانک‌ها و برخی ادارات قابل قبول نیست

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: ازدحام جمعیت در بانک‌ها و برخی از ادارات در شرایط شیوع کرونا قابل قبول نیست و لازم است برای جلوگیری از این کثرت جمعیت در این اماکن چاره‌ای اندیشیده شود.

هادی تمهیدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان ابتلای افراد به این بیماری، لازم است تا محدودیت‌هایی در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت اعمال شود تا روند صعودی شیوع ویروس کرونا متوقف شود.
وی با اظهار نگرانی از افزایش تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های پاکدشت گفت: تا زمانی که مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکرده و مقابله با این بیماری را جدی نگیرند، اقدامات صورت گرفته در مهار این بیماری بی‌اثر می‌شود.
وی با انتقاد از ازدحام جمعیت در بانک‌ها و برخی از اماکن اداری شهرستان گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، تیم نظارتی متشکل از نمایندگانی از فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف به صورت مستمر از بانک ها، مراکز و اماکن مختلف، بازرسی و بر رعایت پروتکل ها نظارت داشته و به ادارات و برخی از اماکن ورزشی و فرهنگی که پروتکل‌های را رعایت نکنند، تذکر جدی داده شود.
تمهیدی تأکید کرد: معاون برنامه‌ریزی فرمانداری موظف شده ‌تا موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی بانک‌ها، اماکن اداری، تجاری، نانوایی‌ها و هر مکانی که با ازدحام جمعیت مراجعه داشته را پیگیری کرده و در صورت عدم توجه به این دستورالعمل‌ها،با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع نماید چرا که سلامت و امنیت جانی مردم، مهمتری وظیفه مسوولان است.
وی همچنین به اجرای طرح مقابله با دست‌فروشان و سد معبرکنندگان در شهرستان پاکدشت خبر داد.
فرماندار پاکدشت افزود: ستاد مبارزه با کرونای شهرستان پاکدشت، به منظور مهار و جلوگیری از ورود به مرحله حاد شیوع کرونا که تبعات و عواقب خطرناک‌تر از وضعیت قرمز داشته و موجب تعطیلی مشاغل دو، سه و چهار در شهرهای با وضعیت بحرانی می‌شود، تدابیری اندیشیده و تلاش دارد تا با عزم همگانی انتقال این ویروس خطرناک را کاهش دهد.
وی با اشاره به وضعیت نابسامان عبور و مرور در پیاده روها و سد معبر دست‌فروشان به ویژه در مرکز شهر گفت: حضور دست فروشان و سد معبر کنندگان، باعث تراکم جمعیت، اخلال در رفت و آمد، فشردگی جمعیت و از بین رفتن فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مسئول و حمایت نیروی انتظامی، این افراد ساماندهی می‌شوند.
فرماندار پاکدشت افزود: به منظور رعایت حال دست‌فروشان برای کسب و کار حلال، تلاش شده تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط، این افراد شناسنامه دار شوند که تا کنون 70 درصد از این افراد با همکاری اتاق اصناف شناسایی و برای 480 نفر از آنان پرونده تشکیل شده است.
وی گفت: با شناسایی دست‌فروشان و وانت‌بارهای عرضه میوه و اقلام غذایی که بزرگراه امام رضا(ع) و خیابان‌های مرکز شهر را شلوغ و مسدود کرده‌اند، طرح انتقال این خودروها به اماکن مناسب از جمله پنجشنبه‌بازار اجرا می‌شود تا از ازدحام خودروها جلوگیری شود.
تمهیدی افزود: شهرداری پاکدشت برای ممانعت از بساط کردن دستفروشان، اقدام به نصب بسته‌های گل و اِلمان‌های شهری در پیاده روها کرده تا امکان بساط کردن در میسر عابران وجود نداشته باشد.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون