نگاهی به تیم رویایی از بازیکنان جدا شده پرسپولیس


نگاهی به تیم رویایی از بازیکنان جدا شده پرسپولیس

در ٥ سال اخیر بازیکنان زیادی از پرسپولیس جدا شدند که نگاهی به ترکیب منتخب این بازیکنان جدا شده می اندازیم. نوشته نگاهی به تیم رویایی از بازیکنان جدا شده پرسپولیس اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

نگاهی به تیم رویایی از بازیکنان جدا شده پرسپولیس

از علیرضا بیرانوند تا مهدی طارمی ؛ منتخب بازیکنان جدا شده پرسپولیس در 5 سال اخیر
نویسنده : Parsfootball News
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰
نگاهی به تیم رویایی از بازیکنان جدا شده پرسپولیس

در ۵ سال اخیر بازیکنان زیادی از پرسپولیس جدا شدند که نگاهی به ترکیب منتخب این بازیکنان جدا شده می اندازیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس به این دلیل طی سال‌های اخیر موفق بوده که در تیمش ثبات داشته و نفرات کلیدی خود را هر سال حفظ می‌کرد. موضوعی که طرفداران تیم رقیب همیشه از آن گلایه داشتند و معتقد بودند خروجی استقلال بیشتر از پرسپولیس بوده و همین موضوع در چند سال اخیر باعث شد آنها قافیه قهرمانی را به رقیب سنتی ببازند. در این گزارش می‌خواهیم به سراغ ستاره‌های جداشده پرسپولیس طی ۵ فصل اخیر برویم و ببینیم این تیم چه بازیکنان با ارزشی را در این سال‌ها از دست داده است. البته علت جدایی هر کدام از این بازیکنان متفاوت است که فعلاً موضوع بحث ما نیست.

گلر؛ علیرضا بیرانوند

گلر شماره یک تیم ملی ۴ سال فوق‌العاده را به همراه پرسپولیس گذراند و با سرخپوشان قهرمان لیگ شد. او همچنین ٣ سوپرجام، یک جام ‌حذفی و البته یک نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را با پرسپولیس تجربه کرد و بعد از کسب کلی افتخار فردی و تیمی به فوتبال اروپا رفت تا آرزویش را محقق کند. بیرو چند هفته مانده به پایان فصل قبل راهی بلژیک و باشگاه آنتورپ شد.

مدافع راست؛ رامین رضاییان

مدافع راست فعلی الدحیل قطر دو فصل بسیار خوب را در پرسپولیس گذراند و به غیر از کسب یک عنوان قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ توانست با عملکرد عالی خود در جمع سرخپوشان به مهره فیکس تیم ملی هم تبدیل شود. رامین که در مدت زمان حضورش در سرخپوشان حواشی مختلفی داشت چند هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم بعد از درگیری با علی علیپور در دبی توسط برانکو از پرسپولیس کنار گذاشته و بلافاصله هم جدا شد.

مدافع چپ؛ صادق محرمی

هر چند محرمی در اصل یک مدافع راست است ولی به اجبار در ترکیب ما در سمت چپ خط دفاعی قرار می‌گیرد. محرمی ریزنقش و تکنیکی بعد از درخشش در ملوان توسط برانکو کشف شد و به پرسپولیس آمد و دو فصل فوق‌العاده را به همراه این تیم گذراند. عملکرد صادق آنقدر خوب بود که هم لژیونر شد و هم به تیم ملی رسید و قطعاً یکی از امیدهای ما در راه رسیدن به جام جهانی‌ خواهد بود. گفتنی است محرمی در پایان فصل هفدهم در حالی از سرخپوشان جدا شد که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته بود.

مدافع میانی؛ محمد انصاری

حاجی پرسپولیسی‌ها که بعد از عمل جراحی زانویش و پاره شدن رباط صلیبی مدت‌هاست نتوانسته بازی کند همین چند روز قبل توسط یحیی گل‌محمدی کنار گذاشته شد تا این بازیکن بی‌حاشیه را به احتمال فراوان فصل آینده در تیم دیگری ببینیم. انصاری که توسط برانکو به پرسپولیس آمد ۵ فصل درخشان را با این تیم تجربه کرد و ٨ جام مختلف را به دست آورد. او همچنین بعد از درخشش با پیراهن پرسپولیس توسط کی‌روش به تیم ملی هم دعوت شد.

مدافع میانی؛ حسین ماهینی

بعد از سال‌ها حضور در پرسپولیس و رسیدن به بازوبند کاپیتانی این تیم نیم‌فصل سال قبل توسط گل‌محمدی از پرسپولیس کنار گذاشته شد تا ماهینی سال‌های پایانی فوتبالش را در تیمی جز پرسپولیس تجربه کند. ماهینی که تجربه حضور در جام جهانی‌ ٢٠١۴ را در کارنامه دارد ٣ قهرمانی لیگ، ٣ قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام‌ حذفی را به همراه سرخپوشان به دست آورد.

هافبک؛ فرشاد احمدزاده

به او لقب پسر برانکو و پرسپولیس را داده بودند ولی درست زمانی که تیمش که در آن رشد کرد به او نیاز داشت و پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته بود پرسپولیس و برانکو را ول کرد و به فوتبال لهستان رفت. احمدزاده بعد از یک فصل حضور ناموفق در اروپا دوباره در ابتدای لیگ نوزدهم به پرسپولیس برگشت ولی نه استقبال خوبی از او شد و نه توانست به ترکیب ثابت سرخپوشان راه پیدا کند. به همین خاطر بعد از یک نیم‌فصل راهی فولاد شد که انصافاً در آنجا عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داد.

هافبک؛ سروش رفیعی

هافبک تکنیکی شیرازی که در حال حاضر در سپاهان حضور دارد بعد از درخشش در فولاد و تراکتور پرسپولیسی شد و یک نیم‌فصل در این تیم درخشید و قهرمانی لیگ را هم به دست آورد. سروش بعد از آن به فوتبال قطر رفت تا به لحاظ مالی تأمین شود. سپس دوباره به پرسپولیس برگشت و باز هم با این تیم قهرمان شد تا اینکه چند روز قبل از آغاز لیگ نوزدهم و در حالی که به همراه تیم در اردوی ترکیه حضور داشت توسط کالدرون کنار گذاشته شد و سرخپوشان را ترک کرد.

هافبک؛ محسن مسلمان

شاید خیلی‌ها او را با حواشی ریز و درشتش به یاد بیاورند ولی محسن دوران فوق‌العاده‌ای به لحاظ فنی در پرسپولیس داشت و البته بسیار محبوب بود. اواسط لیگ هفدهم میانه مسلمان و برانکو شکراب شد و برانکو بهترین پاسور تیمش را نیمکت‌نشین کرد و هر قدر هم سکوها خواهان بازی کردن مسلمان بودند مرغ برانکو یک پا داشت و اعلام کرد نیازی به محسن ندارد. این بازیکن هم در پایان فصل به خواست برانکو از جمع سرخپوشان جدا شد.

هافبک؛ مهدی ترابی

اگر نگوییم به تنهایی فصل قبل پرسپولیس را قهرمان کرد باید اعتراف کنیم یکی از اصلی‌ترین دلایل پوکر قهرمانی سرخپوشان مهدی ترابی بود و بازی‌های زیادی را با گل‌های سه امتیازی‌اش به اصطلاح فوتبالی‌ها درآورد. ترابی که برای لیگ بیستم هم با پرسپولیس قرارداد داشت در فاصله چند روز مانده تا شروع لیگ قهرمانان آسیا با استفاده از بندی در قراردادش یک طرفه با پرسپولیس فسخ کرد و نتوانست جلوی پیشنهاد اغواکننده قطری‌ها مقاومت کند. شاید به لحاظ مالی این انتقال خیلی به نفع ترابی شده باشد ولی هواداران پرسپولیس به شدت از او و به خصوص نحوه جدایی‌اش ناراحت هستند.

مهاجم؛ علی علیپور

یکی از افرادی که در همه موفقیت‌های چند سال اخیر پرسپولیس حضور داشت علی علیپور بود. این بازیکن که همه جام‌های داخلی را با سرخپوشان برد و آقای گل لیگ برتر هم شد قبل از شروع مجدد بازی‌های آسیایی در حالی که قراردادش به پایان رسیده بود عطای حضور در پرسپولیس را به لقایش بخشید و راهی ماریتیمو پرتغال شد تا شانسش را در فوتبال اروپا امتحان کند. علیپور که ۶ سال در جمع سرخپوشان حضور داشت جزو بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید.

مهاجم؛ مهدی طارمی

یکی از مهم‌ترین کشف‌های علی دایی بدون شک مهدی طارمی بود. استعداد ناب بوشهری در پرسپولیس دیده شد، رشد کرد و به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران تبدیل شد. طارمی که دو فصل پیاپی آقای گل لیگ برتر شد بعد از محرومیتی که به خاطر قرارداد با ریزاسپور نصیبش شد از پرسپولیس رفت تا لژیونر شود. طارمی که یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی به حساب می‌آید بعد از درخشش در ریوآوه در نقل و انتقالات تابستانی راهی پورتو قهرمان پرتغال شد تا این فصل مهدی را در لیگ قهرمانان اروپا ببینیم.

سرمربی؛ برانکو ایوانکوویچ

پرافتخارترین سرمربی پرسپولیس در تاریخ ٢٠ ساله لیگ برتر کسی نیست جز برانکو ایوانکوویچ. پروفسور که هفت جام مختلف و البته صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ٢٠١٨ را به همراه پرسپولیس تجربه کرد با وجود داشتن قرارداد در لیگ نوزدهم به دلیل پرداخت نشدن پولش از این تیم جدا شد تا مدیران وقت پرسپولیس برای همیشه و تا ابد به خاطر این جدایی از چشم هواداران پرسپولیس بیفتند. برانکو انقدر بین هواداران پرسپولیس محبوب بود که وقتی خبر جدایی‌اش منتشر شد تا چند روز هواداران برای بازگشتش جلوی باشگاه تجمع کردند ولی نه تنها بازگشتی در کار نبود بلکه مدیران پرسپولیس تا همین الان هم نتوانستند مطالبات او را بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط