جشنواره هایی مانند فانوس نیروهای مسلح با تدوام و استمرار، قوام می یابند


جشنواره هایی مانند فانوس نیروهای مسلح با تدوام و استمرار، قوام می یابند

قائمیان گفت: جشنواره هایی مانند فانوس نیروهای مسلح با تدوام و استمرار، قوام می یابند لذا لازم است از حالت مناسبتی خارج و به طور مستمر در سطح کشور اجرا شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس؛ قائمیان بازیگر و پیشکسوت تأتر و سینما و از داوران آثار تأتر صحنه ای و خیابانی ارسالی به دبیرخانه جشنواره فانوس با بیان اینکه جشنواره فانوس نیروهای مسلح به موضوع بسیار مهم و اثرگذار دفاع مقدس بویژه برای نسل جوان می پردازد، افزود: لازم است این جشنواره از حالت مناسبتی خارج شده و به طور دائم در کل کشور بویژه در شهرستان ها انجام بشود تا هنرمندان عرصه نمایش بتوانند به طور مستمر و ادامه دار در کوران ایفای نقش و تولید آثار هنری قرار بگیرند.

وی گفت: لازم است کارشناسان امور هنری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای آموزش و ارتقای کار هنری هنرمندان این عرصه به شهرستانها اعزام شوند و نتایج کار آنها به صورت نمایش های خیابانی به منصه ظهور برسد. همچنین می توان این جشنواره را به صورت منطقه ای و استانی برگزار کرد و گروه های برتر به جشنواره سراسری فانوس نیروهای مسلح راه پیدا کنند.

این بازیگر و پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی به استفاده از کارشناسان هنری نیروهای مسلح در تهیه، تنظیم، تدوین، آموزش و داوری آثار ارسالی به اینگونه جشنواره ها نیز اشاره کرد و افزود: با استفاده از نظرات این کارشناسان که یا در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند و یا آشنایی بیشتری از نزدیک با این مقوله دارند؛ پرداخت به ایثارگری های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس در قالب نمایش، از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که نه تنها در این جشنواره بلکه در مورد کل جشنواره های دیگر هم صِدق می کند، آموزش هنرمندان و علاقه مندان به این عرصه است به نحوی که هنر این عزیزان از طریق استادان و پیشکسوتان این رشته ها ارتقا پیدا کند و آثار با کیفیت بالاتری به جامعه هنری کشور و مخاطبین ارائه بشود.

قائمیان همچنین به آسیب شناسی و نقد و بررسی آثار ارسالی به جشنواره فانوس نیروهای مسلح نیز اشاره کرد و گفت: لازم است روند اجرای این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان نرسد و آثار ارسالی به آن، پس از اتمام جشنواره نیز مورد نقد، بررسی و آسیب شناسی قرار بگیرد تا مقدمات آموزش و ارتقای آثار هنری برای جشنواره بعدی فراهم شود.

او فرهنگ سازی را یکی از اهداف و دستآوردهای اینگونه جشنواره ها دانست و گفت: دفاع مقدس سوژه بسیار مهمی است و گستردگی زیادی برای انجام کار هنری اعم از فیلم، تأتر، موشن و ... دارد لذا باید به آن فارغ از بحث نمایش به یک موضوع مهم برای فرهنگ سازی نیز نگاه کرد و در انتخاب، ساخت و پرداخت آثار مربوط به دوران سراسر افتخار دفاع مقدس به فرهنگ ایجاد شده ناشی از این آثار نیز توجه لازم را داشت.

وی در پایان بر ایجاد یک اتاق فکر قوی از صاحبنظران و هنرمندان رشته های گوناگون برای اینگونه جشنواره ها تأکید کرد و گفت: این مرجع تصمیم گیری و اتاق فکر باید با لحاظ کردن تمامی جوانب مرتبط با جشنواره هایی مانند فانوس نیروهای مسلح که سوژه مهمی همچون دفاع مقدس را دستمایه کارهای خود قرار داده؛ توجه به جوانان و نونهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند را مد نظر قرار داده و حمایت ها و هدایت های لازم را در این زمینه داشته باشد.

گفتنی است قطب الدین صادقی، ایرج افشار و فرهاد قائمیان داوری بخش تأتر صحنه ای و خیابانی چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح را برعهده داشتند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح به صورت مجازی در روز یکشنبه یازدهم آبان ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می شود.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟