38 درصد گوشت قرمز مورد نیاز البرز در داخل استان تولید می شود


38 درصد گوشت قرمز مورد نیاز البرز در داخل استان تولید می شود

کرج - ایرنا - مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 38 درصد گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان در داخل تولید می شود و مابقی از استان های دیگر و یا خارج از کشور وارد می شود.

مهرداد عبدالملکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه به ۳۳ هزار و ۸۸۵ کیلوگرم گوشت قرمز برای مصرف مردم استان البرز نیاز است که از این میزان فقط ۱۲ هزار و ۲۳۰ تن در داخل استان تولید می شود.
وی اظهار داشت: از این میزان گوشت مورد نیاز، ۲۲ هزار تن (۶۵ درصد) به گوشت قرمز گوساله و ۱۱ هزار و ۸۸۵ کیلوگرم به گوشت قرمز گوسفندی (۳۵ درصد) اختصاص دارد.
وی گفت: واحدهای دامداری استان ظرفیت سالانه تولید هشت هزار تن گوشت گوساله و ۴هزار و ۲۳۰ تن گوشت گوسفند را دارند.
عبدالملکی افزود : در استان البرز ۱۶۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار و ۹۲۷ راس دام سنگین و یک هزار و ۵۶۹ واحد نیمه صنعتی و روستایی با ظرفیت ۵۴ هزار و ۸۴۰ راس دام سنگین وجود دارد.
وی اضافه کرد: همچنین ۴ واحد صنعتی پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۲۱۰۰ راس و ۷۰۰ واحد سنتی روستایی و عشایری با ظرفیت ۳۵۵ هزار راس دام سبک در البرز مشغول فعالیت هستند.
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۲۰ تن گوشت قرمز در داخل استان تولید شد، گفت: میزان تعهد سال جاری برای تولید گوشت قرمز ۱۲ هزار و ۲۳۰ تن می باشد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده این تعهد عملی شده است.
وی سرانه مصرف گوشت قرمز در داخل استان را ۱۲ کیلوگرم و ۵۵ صدم کیلوگرم دانست.
البرز رتبه هشتم تولید شیر در کشور را دارد
عبدالملکی در ادامه با اشاره به اینکه البرز با تولید ۴۳۹ هزار و ۳۰ تن شیر رتبه هشتم در کشور را به خود اختصاص داده، افزود: این در حالی است که استان البرز از لحاظ تعداد دام در ردیف ۲۲ کشوری قرار دارد که این امر نشان می دهد در گاوداری های استان کار اصلاح نژاد به خوبی انجام شده است.
وی اظهار داشت: همچنین واحدهای دامی استان از لحاظ میانگین تولید شیر از هر راس گاو رتبه دوم کشوری را دارا است.
وی اضافه کرد: میزان سرانه مصرف شیر در استان ۱۲۴ و ۸۸ صدم کیلوگرم است که در مجموع هزار ۳۳۷ هزار و ۱۷۶ تن در سال مصرف شیر در استان داریم.
مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز به مشکلات واحدهای دامی استان نیز اشاره کرد و گفت: کمبود نهاده های تولید همچون جو، ذرت و کنجاله سویا، بالا رفتن هزینه کارگر و گران شدن قیمت زیر ساخت ها همچون آب، برق و گاز از جمله دلایل اصلی گران شدن گوشت قرمز در بازار می باشد.
وی همچنین کاهش تولید در برخی از بازه های زمانی را از دیگر دلایل این گرانی دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا نام پدر و مادر در کارت ملی‌های جدید درج نمی‌شود؟