فعال شدن شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مورد انتظار است


فعال شدن شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مورد انتظار است

براتی بر فعال شدن جلسات شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: ستادهماهنگی کانون های مساجد در استان ها باید با هم‌افزایی دستگاهای عضو این شورا، زمینه ساز رشد حوزه فرهنگی تربیتی مسجد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«حسین براتی» امروز( ۶آبان) در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه رویدادفرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان« فهما » سطح فعالیت ها را در این پایگاه های دینی ساماندهی کرده است، گفت: امروز به لطف خداوند متعال و هدایت های حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» بحث ساماندهی نیروهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تشکیل سامانه بچه های مسجد و... صورت گرفت.

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به توجه ویژه ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مقوله فضای مجازی اشاره کرد و افزود:مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در شورای عالی حوزه علمیه قم، 11 توصیه داشتند که یکی از آنها، فضای مجازی بود و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال1391 فرمودند:«اگر من، رهبر نبودم حتما رییس فضای مجازی کشور می شدم.» که این جایگاه و اهمیت فضای مجازی را می رساند و تلاش داریم بیش از پیش توسعه و تقویت این مهم در حوزه مسجد محقق شود.

وی با بیان اینکه ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور برای تحقق منویات رهبری در بحث فضای مجازی، معاونت ساماندهی و فضای مجازی در چارت ستاد جانمایی کرده، ادامه داد: همچنین ایجاد سامانه بچه های مساجد از مصادیق مهم حرکت در مسیر بهره گیری از فضای مجازی و حذف کاغذ از فعالیت های مسجدی بود.

براتی با بیان اینکه امروز در جایگاه ی قرار داریم که با دقت کامل و با قید کدملی افراد می توانیم آمار دقیقی از تعداد بچه های مسجد ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر برنامه های عمومی بیشتر به انجام علایق و به فعالیت های تخصصی، اقبال دارند که بر اساس دسته بندی منطقی و عِلمی، کانون های فهما به سه شبستان و 12 رواق، تقسیم می شوند.

وی در ادامه بر فعال شدن جلسات شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و افزود: ستادهماهنگی کانون های مساجد در استان ها باید با هم‌افزایی دستگاهای عضو این شورا، زمینه ساز رشد حوزه فرهنگی تربیتی مسجد باشند.

براتی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کرونا این شورا به صورت جدی فعال نشد و انتظار می رود به مثابه سایر جلسات استان این جلسه نیز برگزار شود .

به گزارش شبستان، مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با حضور «حسین براتی» مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا