پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی در اهواز رد شد


پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی در اهواز رد شد

اهواز- ایرنا - لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ در سال 99 در جلسه شورای اسلامی شهر اهواز، مطرح و به رای گذاشته شد که پس از اظهار نظر اعضای شورا، این لایحه رد شد.

به گزارش ایرنا آیت حمیدی روز سه‌شنبه در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با ارایه لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی بیان کرد: نرخ کرایه تاکسی اهواز در تیر پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت و از مهر همان سال اجرایی شد اما از پارسال تاکنون افزایش سه برابری نرخ بنزین و تحریم‌ ظالمانه آمریکا و تورم در کشور را شاهد بودیم اما تاکسی‌های این کلانشهر افزایش نرخ نداشتند.

وی با اشاره به افزایش نرخ تاکسی در برخی شهرهای کشور از جمله تهران، قم به میزان ۳۵ درصد و در مشهد به میزان ۱۵ تا ۴۵ درصد گفت: در اسفند پارسال سازمان تاکسیرانی اهواز با استخراج فرمول‌های افزایش نرخ تاکسی به ۳۰ درصد افزایش قیمت رسید که در نهایت این مساله در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بررسی و به ۲۰ درصد کاهش یافت؛ البته پس از آن رانندگان به صورت خودجوش قیمت‌ها را بالا بردند.

حمیدی همچنین به افزایش قیمت لاستیک نسبت به پارسال به میزان ۱۰۰ درصد، باتری ۸۰ درصد، روغن موتور ۵۰ درصد و لوازم یدکی ۶۵ درصد اشاره کرد و افزود: اهواز تنها کلانشهری است که هنوز نرخ تاکسی‌ها افزایش نداشته است و باید حداقل میانگین ۳۵ درصد افزایش قیمت کلانشهرها در اهواز تصویب شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با گلایه از نبود نظارت تاکسیرانی بر افزایش خودسرانه کرایه تاکسیداران این شهر گفت: چرا باید شاهد افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی توسط تاکسیداران باشیم و نظارت سازمان تاکسیرانی در این بین کجاست؟

سیدناصر موسوی افزود: هم اکنون مردم از افزایش قیمت‌ها معترضند و این مساله مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است.

رحیم کعب‌عمیر، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این خصوص بیان کرد: آمار تعداد تاکسی‌ها در شهر اهواز یک‌ ششم سطح استاندارد است و بر همین تعداد تاکسی نیز نظارت صورت نمی‌گیرد.

در این نشست لایحه نرخ پیشنهادی افزایش نرخ سرویس مدارس اهواز در سال تحصیلی جاری تصویب و لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های خطی، بی‌سیم، راه‌آهن و فرودگاه در سال ۹۹ رد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا