25 هکتار از اراضی دانشگاهی به پارک علم و فناوری کاشان واگذار شد


25 هکتار از اراضی دانشگاهی به پارک علم و فناوری کاشان واگذار شد

کاشان- ایرنا- 25 هکتار از اراضی ضلع جنوبی دانشگاه کاشان روز سه‌شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی به پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس توافق‌نامه بین دانشگاه کاشان و پارک و طرح جامع، حدود هفت هزار متر از این زمین‌ها برای ایجاد مرکز رشد و بقیه آن فضای چند منظوره برای ایجاد پارک علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های مرکزی، کارگاهی، آزمایشگاهی و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی که پیش‌تر با حضور سورنا ستاری و جمعی از مسئولان استانی کار خود را آغاز کرده بود، با همکاری مشترک شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه کاشان در مجموعه مرحوم آیت‌الله یثربی با مساحت حدود ۲ هکتار با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده است.

۲۸ شرکت و هسته در حال حاضر در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۴۰۰ پارک و هسته و شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر شود.

همچنین در ادامه این آیین از طراحی و ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودروی وانت نیسان جهت حرکت روی سه چرخ برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

این خودرو محصول دانش‌بنیان دانشجویان دانشگاه کاشان است که در مدت ۲ سال طراحی شد و ظرفیت حمل ۵.۵ تن بار دارد.

سورنا ستاری در ادامه از مرکز نوآوری و تجاری‌سازی و آزمایشگاه NMR دانشگاه کاشان بازدید کرد (دستگاه تشدید مغناطیسی هسته NMR از جمله دستگاه‎های با فناوری بالا در حوزه تحقیقات دارویی و شیمیایی است).

رونمایی از نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در شهرستان، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و رصدخانه ملی ایران از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کاشان بود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس