خیابان مجلسی در تهران به نام ایرنا تغییر نام یافت


خیابان مجلسی در تهران به نام ایرنا تغییر نام یافت

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تایید مصوبه‌های کمیته نامگذاری شورا، خیابان مجلسی واقع در منطقه 6 شهرداری تهران را به خیابان «ایرنا» تغییر نام دادند.

خیابان مجلسی که به کوچه مجلسی نیز شهرت دارد، خیابان ولیعصر(عج) تهران در دو راهی یوسف آباد را به خیابان لارستان وصل می کند و ساختمان مرکزی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در حاشیه آن واقع است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی که به اختصار ایرنا نامیده می شود و پیش از انقلاب، خبرگزاری پارس نام داشت، در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی (۸۶ سال پیش) فعالیت خود را آغاز کرد و خبرگزاری رسمی و ملی ایران به شمار می رود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از این اقدام شورای اسلامی شهر تهران که نشانه اهتمام و ارج نهادن اعضای آن به اهمیت رسانه ها است، قدردانی می کند.

تغییر نام خیابان مجلسی به نام ایرنا یکی از دهها مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه خود بود که امروز سه شنبه تایید مصوبه‌های کمیسیون نامگذاری شورا را در دستور کار قرار داده بودند.

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیته فرعی نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه اظهار داشت: تغییر نام خیابان کشاورزی واقع در منطقه ۱۲ شهرداری تهران به خیابان عبدالله موحد، تغییر نام خیابان الهام در محدوده بزرگراه علامه جعفری واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران به خیابان پرویز ابوطالب و تغییر نام خیابان مجلسی واقع در منطقه ۶ شهرداری تهران به خیابان ایرنا از مصوبه‌های این کمیته است.

وی، تغییرنام خیابان میعاد در حد فاصل میدان دریاچه واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به خیابان یاسوج، تغییر نام خیابان پردیس در بزرگراه شهید خرازی واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به خیابان شهرکرد را از دیگر مصوبه‌های کمیته نامگذاری اعلام کرد.

حق‌شناس همچنین افزود: اعضای کمیته نامگذاری به تغییر نام خیابان عطار نیشابوری در بزرگراه شهید خرازی واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به خیابان سبزوار، تغییر نام خیابان رهی معیری واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به خیابان اسفراین و تغییر نام خیابان خواجوی کرمانی واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به خیابان جیرفت رای داده‌اند.

رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران ادامه داد: تغییر نام خیابان پالیز واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به خیابان کهنوج، تغییر نام خیابان همت واقع در منطقه ۱۵شهرداری تهران به خیابان شهید محمد مولایی، تغییرنام کوچه بی‌نام در محدوده شهید زهدی واقع در منطقه ۴شهرداری تهران به کوچه عقیق نیز از مصوبه‌های کمیته نامگذاری است.

به گفته وی، تغییر نام کوچه مهراس در خیابان پیروزی واقع در منطقه ۱۴ شهرداری تهران به کوچه شهید عماد فاریابی، تغییر نام بن‌بست بی‌نام در خیابان غفاری واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران به بن‌بست زرد قناری، تغییر نام کوچه طالقانی در محدوده بلوار شهید غیبی در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به کوچه شهید بهنام عیسی‌زاده نیز تصویب شده است.

وی در ادامه قرائت دستور جلسه مصوبه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بازار میوه و تره بار المپیک در محدوده زیبادشت واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران بنام بازار میوه و تره بار زیبا دشت، کوچه ۳۵ غربی در محدوده تهرانسر بنام شهید سیدرضا حسینی‌پور با حفظ شماره در منطقه ۲۱، کوچه سرباز در خیابان شهید مدنی بنام شهید احد رضوانی نیز در کمیته رای آورده است.

وی افزود: بن‌بست پارس در خیابان کرمان واقع در منطقه ۸ شهرداری تهران بنام شهید نورالله سوری، کوچه بنفشه در بزرگراه شهید آبشناسان بنام شهید مجید خدادنژاد، بلوار نوساز در محدوده نعمت آباد بنام بلوار حیدر بابا از دیگر مصوبه‌های کمیته نامگذاری شورای شهر تهران است.

به گفته وی میدان نوساز در همان محدوده بنام میدان حیدر بابا، کوچه دانش در محدوده خیابان پیروزی بنام شهید جعفر مظفری منطقه ۱۴، کوچه هفتم در محدوده میدان نماز واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران بنام شهید عباس دهستانی با حفظ شماره، کوچه یاسمن در محدوده بلوار بسیج بنام شهید احمد جانفشان، کوچه خادم آزاد در محدوده خیابان ولیعصر بنام تولدی دیگر منطقه ۱۱ نیز تصویب شد است.

حق‌شناس ادامه داد: کوچه طالقانی در محدوده خیابان طوس بنام شهید بهنام نقدی، بلوار صبا در محدوده سیمون بولیوار شهید محمدحسین محمدخانی، پل بی‌نام در حدفاصل شهرک اکباتان و بزرگراه شهید ستاری بنام شهید ابوالحسن ابراهیمی نیز در دستور کار کمیته است.

حق‌شناس با بیان اینکه بیشتر نامگذاری‌ها و تغییر نام‌ها در منطقه ۲۲ شهرداری تهران بدون مجوز شورای شهر انجام شده، تاکید کرد: متاسفانه بدون مجوز شورای شهر بسیاری از معابر منطقه ۲۲ نام‌گذاری شده بودند که اکنون با مصوبه شورا این نامگذاری‌ها انجام شده است.

به گزارش ایرنا پس از قرائت مصوبات کمیته فرعی نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر به بررسی این نام‌ها پرداختند.

«زهرا نژاد بهرام» عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره نامگذاری کوچه مجلسی به نام خیابان ایرنا در منطقه ۶ تهران، اظهار داشت: به جز سازمان خبرگزاری که در ابتدای این کوچه قرار دارد ساختمان‌های مسکونی زیادی در این کوچه وجود دارد و آیا از اهالی کوچه یا شورایاری برای این تغییر نام نظرسنجی شده است یا خیر؟

وی نظرسنجی و درخواست نظر شورایاری و اهالی محل را از جمله موارد تاکید شده در آیین‌نامه نامگذاری شورای شهر دانست.

«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز بر ضرورت بازنگری آیین‌نامه نامگذاری شورای شهر تهران تاکید کرد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای خود مصوبه‌های کمیته نامگذاری شورای شهر را تصویب کردند؛ بر اساس قانون مصوبه‌های کمیته نامگذاری شورای شهر باید در صحن شورا تصویب شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نشست امروز شورا، بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا»،‌ بررسی پلاک های ثبتی باغات و فضای سبز و بررسی مصوبات چهل و هشتمین تا پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون نام‎گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران را در دستور کار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا