معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن


معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

در این سال‌ها صنعت مد و فشن به شدت مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است و استایل‌های متنوعی نیز نوشته معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن اولین بار در روچی. پدیدار شد.

در این سال‌ها صنعت مد و فشن به شدت مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است و استایل‌های متنوعی نیز در این زمینه طراحی شده است. استایل بوهمین یکی از همین سبک‌ها است که جذابیت و عجیب و غریب بودن آن توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

نوع لباس پوشیدن، رنگ آن‌ها، جنس پارچه‌ها، نوع عینک و سایر اکسسوری‌های مورد استفاده در سبک Bohemian با سایر سبک‌های مد و فشن تفاوت بسیاری داشته و یک گزینه‌ی ایده‌آل برای ایجاد تغییر در تیپ و استایل است. در سبک بوهمین از لباس‌های راحت و رنگارنگ استفاده می‌شود که بیشتر آن‌ها از مواد اولیه‌ی طبیعی ساخته شده‌اند؛ زیرا این سبک در حقیقت، بازگو کننده‌ی طبیعت است.

حال قبل از استفاده از این سبک بهتر است با ویژگی‌های آن و برندهای تولید کننده‌ی لباس‌های بوهمین بیشتر آشنا شوید.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

استایل بوهمین چگونه به وجود آمده است؟

اواسط قرن نوزدهم را می‌توان شروعی برای سبک بوهمین یا بوهو (Boho) در نظر گرفت؛ زیرا در آن سال‌ها پناهجویان اروپایی به شکل مسافران هیپی (Hippie) زندگی می‌کردند و نوع لباس پوشیدن‌شان بسیار پرانرژی و راحت بود.

هیپی‌ها دائما در حال سفر بودند؛ به همین دلیل طوری لباس می‌پوشیدند که مزاحم سفر کردن آن‌ها نباشد. علاوه بر آن، لباس‌های آنان مناسب همه‌ی فصل‌ها بود و اینگونه احساس راحتی می‌کردند.

با وقوع انقلاب فرانسه و گسترش صنایع مختلف در سرتاسر اروپا، زندگی مردم به سمت صنعتی شدن پیش رفت. به همین دلیل، هیپی‌ها با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و شاد توانستند اثرات این سبک از زندگی را تا حدودی خنثی کرده و طرفداران بیشماری برای خود جذب کنند.

با گذشت زمان و پیشرفت صنعت مد و فشن در جهان، استایل بوهمین نیز دچار تغییر و تحولات قابل ملاحظه‌ای شد. اضافه شدن المان‌های خاورمیانه‌ای و روسی به استایل بوهو را می‌توان بخشی از همین تحولات به حساب آورد.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

سبک Bohemian چه ویژگی‌هایی دارد؟

خلاقیت در سبک بوهمین حرف اول را می‌زند و تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری لباس‌ها دارد. اما باید توجه داشت که در این استایل باید از عناصری استفاده کرد که در راستای احترام به محیط زیست و طبیعت اطرافمان باشد. بنابراین کمک گرفتن از رنگ‌های طبیعی و طرح‌های موجود در طبیعت می‌تواند ما را به هدف خود نزدیک‌تر کند. از جمله سایر ویژگی‌های استایل بوهمین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی لباس

در استایل Bohemian معمولا از لباس‌هایی استفاده می‌شود که آزاد بوده و به بدن نمی‌چسبد. این راحتی در پوشش باعث شده است که افراد بسیاری برای فصل تابستان به فکر انتخاب این لباس‌ها باشند. طرح‌های به کار رفته در لباس‌های بوهمین نیز اغلب دارای سبک شرقی بوده و حتی طرح بته جقه‌ نیز از جمله طرح‌های پرطرفدار در این سبک است.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

نوع رنگ‌بندی استایل

انتخاب رنگ در سبک بوهمین به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد و می‌توان از رنگ‌های گرم در کنار رنگ‌های سرد استفاده کرد. البته نباید تعداد رنگ‌های انتخاب شده در یک استایل از حد استاندارد بیشتر شود. تجربه نشان داده است که به کار بردن رنگ‌های قهوه‌ای، خرمایی و نسکافه‌ای در کنار هم می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه در این استایل باشد.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

اکسسوری‌های به کار رفته در بوهمین

در استایل بوهمین از اکسسوری‌های متنوعی استفاده می‌شود که اغلب آن‌ها بازگو کننده‌ی طبیعت بوده و به نوعی سبک زندگی بوهوشیک را نشان می‌دهد. استفاده از عینک‌های عجیب و غریب نیز در این سبک بسیار رایج است و طرفداران پر و پا قرصی دارد. همچنین زیورآلات مختلف، کیف‌های چرمی و صندل‌های خاص نیز در سبک بوهمین دیده می‌شود.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

کدام برندها در سبک بوهمین فعالیت می‌کنند؟

توجه مردم به استایل و سبک بوهمین موجب توجه برندهای مختلف پوشاک نیز شده است. به همین دلیل، برندها و کارخانجات بزرگ مد و فشن در کنار معرفی ترند لباس‌های پاییزه و زمستانه ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ارائه‌ی کالکشن‌های جذابی برای استایل Bohemian نیز می‌پردازند.

از جمله این برندها می‌توان به برند ایزابل مارانت و برند گوچی اشاره کرد. علاوه بر آن، برند انگلیسی مانسون نیز اخیرا وارد رقابت برای تولید لباس‌های بوهمین شده و کالکشن‌های منحصربفردی طراحی کرده است که از کیفیت مناسبی برخوردارند. لازم به ذکر است که این برند برای تهیه‌ی متریال خود از مواد اولیه‌ی تهیه شده در هندوستان استفاده می‌کند که باعث نزدیکی آن به سبک بوهمین شده است.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

سبک و استایل بوهمین یکی از متفاوت‌ترین سبک‌ها در صنعت مد و فشن است که ویژگی‌های جالبی دارد. استفاده از لباس‌های گشاد و طرح‌های رنگارنگ در این لباس‌ها باعث به وجود آمدن حس راحتی و آرامش می‌شود که بسیار قابل توجه است.

معرفی استایل بوهمین و جذابیت‌های آن

همچنین به کار بردن اکسسوری‌ها مانند گردنبد، انگشتر، عینک و کیف‌های چرمی نیز جزئی جدانشدنی از سبک بوهمین است که بیشترشان از مواد اولیه‌ی طبیعی ساخته شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی