غربی‌ها با ظلم به فلسطین در واقع با جهان اسلام مقابله کردند


غربی‌ها با ظلم به فلسطین در واقع با جهان اسلام مقابله کردند

معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برد و در صورت نابودی رژیم صهیونسیتی تمدن اسلامی شکوفا خواهد شد و این‌ها همه عامل مهم در افول استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» با محوریت هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور شخصیت‌ها و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد

وحدت جهان اسلام مانع از توهین به مقدسات می شود

غربی‌ها با ظلم به فلسطین در واقع با جهان اسلام مقابله کردند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اتفاقات فرانسه گفت: در این باره علما موضع قاطعی نگرفتند که این اشکال است. سیاسیون بابد تلاش کنند اگر ما با هم وحدت داشته باشیم دشمنان اسلام نمی توانند به مقدسات ما توهین کنند.

ناصرابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» با بیان اینکه وحدت امت اسلامی بحث بسیار مهم و اساسی است و اگر ما به ارزش‌های خودمان برگردیم قطعاً دشمن فرصتی برای ایجاد تفرقه پیدا نمی‌کند، گفت: مهم این است که ایجاد وحدت وظیفه علما و سیاسیون است. برای مثال اگر رابطه سیاسی خوبی میان ایران و عربستان وجود داشت، خیلی از مسائل اختلافی مطرح نمی‌شد و خیلی از این فرقه‌ها شکل نمی‌گرفت. اساساً نباید از اختلاف فرار کرد و باید با گفت‌وگو به ایجاد رشد و تعالی کمک کرد. براین اساس ما باید خودمان اختلافات را کاهش دهیم و قرآن را محور قرار دهیم که می‌فرماید: «اشدا علی الکفار رحما بینهم» و این اساس حل اختلافات است و باید آیات محکمات قرآن محور قرار گیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: وحدت اسلامی مسله اساسی است و اگر به ارزش های خود برگردیم دشمن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

وی با اشاره به موضوع اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه، گفت: متأسفانه علما و سیاسیون موضع‌گیری چندانی نکردند و ضروری است تلاش بیشتری کنند. وقتی ما در یک نقطه با هم وحدت داشته باشیم، قطعاً دشمنان جرئت جسارت به پیامبر(ص) را پیدا نمی‌کنند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: ما نباید از اختلافات فرار کنیم بلکه گاهی اختلافات باعث رشد و تعالی است. بزرگترین اختلافات بر سر امامت است.

وی اظهار کرد: اختلافات فقها و بسیاری از مسلمین طبیعی و رایج است. ما باید تلاش کنیم با تاسی به قرآن اختلافات را کاهش دهیم.

ابوشریف با بیان اینکه ما باید برای ایجاد وحدت تلاش گسترده کنیم گفت: با وجود دین واحد می توانیم نقاط مشترک زیادی داشته باشیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اتفاقات فرانسه اظهار کرد: در این باره علما موضع قاطعی نگرفتند که این اشکال است. سیاسیون بابد تلاش کنند اگر ما با هم وحدت داشته باشیم دشمنان اسلام نمی توانند به مقدسات ما توهین کنند.

امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برد

بنابراین گزارش، حسین اکبری در نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» گفت: غربی‌ها با ظلم به فلسطین در واقع با جهان اسلام مقابله کردند.

این کارشناس ارشد منطقه و معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار کرد: ما در جهان اسلامی زندگی می‌کنیم که بیشتر آن تحت اشغال است. امروز اگر بتوانیم فلسطین را آزاد کنیم می‌توانیم بگوییم حرفی برای گفتن داریم.

وی بیان داشت: امروز دین اسلام به خوبی نیاز بشر را تأمین می‌کند در حالیکه دنیا اکنون دچار فقر ارزش هاست. اگر اسلام به تمدن خود برسد می‌تواند به حل سوالات و مشکلات خود برسد این در حالی است که دشمن جهان اسلام تلاش می‌کنند تا با مشغولیت جهان اسلام از این تهدید دور باشند.

اکبری افزود: از تولد انقلاب اسلامی همه جهان مقابل آن ایستاد چرا که جهان به محو ایدیولوژی فکر می‌کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی دچار نگرانی شدند. جمهوری اسلامی به دنبال توسعه طلبی خود نیست بلکه در پی ایجاد وحدت اسلامی است.

معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی بر اساس اندیشه امام راحل نه تنها بحث شیعی بلکه اسلامی را پشت سر گذاشته و به دنبال حق طلبی و ستادن داد مظلوم از ظالم است و آرزو دارد مستضعفین از ظلم و استکبار جهانی نجات پیدا کند. امروز این نگاه امام راحل در حوزه مقاومت ایفای نقش می‌کند و جمهوری اسلامی بدون محاسبات سیاسی و مادی وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مقابل داعش نمی‌ایستادیم بسیاری از کشور‌ها توان مقابله با آن دشمن را نداشتند گفت: ما باید در منطقه متحد باشیم و در برابر غرب یکصدا شویم. اقدام امارات، بحرین یا سودان در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی باعث خجالت جهان اسلام است.

اکبری ادامه داد: این کشور‌ها در عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی روابط گذشته خود را علنی می‌کنند و هیچ جنایاتی بالاتر از آن نیست، این در شرایطی است که مقاومت در منطقه پیروز شده است.

معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برد و در صورت نابودی رژیم صهیونیستی تمدن اسلامی شکوفا خواهد شد و این‌ها همه عامل مهم در افول استکبار جهانی است.

غربی‌ها با ظلم به فلسطین در واقع با جهان اسلام مقابله کردند

در این نشست حجت الاسلام حامد کاشانی کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام، با اشاره به واکاوی چرایی وحدت اسلامی گفت: اختلاف امروز بین علمای مسلمین عمقی نیست بلکه علمی است.

این کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه برای حل این مسئله باید جلسات گسترده بین علمای شیعه و سنی برگزار شود اظهار کرد: خطر اصلی امروز جهان اسلام تفرقه بین شیعه و سنی است و اگر بخواهیم وحدت ایجاد کنیم باید عالمانه ورود کنیم.

وی ادامه داد: ما باید یاد بگیریم چگونه در کنار اختلافات با هم تعامل داشته باشیم. اختلافات اخلاقی و اعتقادی در اسلام دلیلی بر طرح دعوا نیست چرا که در کنار اختلافات اشتراکات نیز وجود دارد و طبیعی است. اما اختلافی که خطرناک تلقی می‌شود تکفیر فقهی است و برای وحدت اسلامی باید فقهای جهان اسلام را گردهم جمع کنیم.

«حجت الاسلام کاشانی» با اشاره به اتفاقات فرانسه بیان کرد: جامعه اسلامی در پاسخ به اهانت رییس جمهور فرانسه همدلی لازم ندارد و نشان می‌دهد ما باید کار بیشتری در جهان اسلام انجام شود. باید حداقل اقتصاد فرانسه تحریم شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام