نخستین توربین بادی در میل نادر نیمروز نصب شد


نخستین توربین بادی در میل نادر نیمروز نصب شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین توربین بادی در زون انرژی تجدیدپذیر میل نادر شهرستان نیمروز پس از فروکش کردن بادهای 120 روزه منطقه سیستان به طور کامل نصب شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ماندانا زنگنه در نشست بررسی آخرین وضعیت نیروگاه بادی میل نادر اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های انرژی‌های نو منطقه سیستان ایجاد زون انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره بردن از ظرفیت‌های باد در منطقه هدف‌گذاری شد و پس از تکمیل مطالعات تخصصی با توجه به قدرت باد در میل نادر این منطقه به عنوان مکانی برای ایجاد این زون انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق در نظر گرفته شد.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد شرکت مپنا نیروگاه بادی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در این منطقه ایجاد کند که سرانجام روز گذشته نخستین توربین این مزرعه به طور کامل نصب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: این زون مهم انرژی به وسعت ۲۰ هکتار ساخته می‌شود و ظرفیت تولید بیش از یکهزار مگاوات انرژی برق را دارد و می‌تواند در دور اول بهره‌برداری حداقل ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی دولت در این منطقه از جمله خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلو ولت برق و همچنین جاده دسترسی، شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم شده و به پشتوانه این اقدامات برای ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

زنگنه خاطر نشان‌کرد: با توجه به کاهش شدت باد در منطقه نصب توربین‌ها سرعت گرفته و توربین دوم این نیروگاه هم در هفته آینده به طور کامل نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس تا آخر سال ٥٠ مگاوات نیروگاه بادی در منطقه راه‌اندازی خواهد شد که به این ترتیب سیستان و بلوچستان از ۲نیروگاه بزرگ مقیاس ۱۰ مگاوات خورشیدی در حومه زاهدان و ٥٠ مگاوات بادی در میل نادر سیستان بهره‌مند می‌شود.

اقدامات بی‌سابقه اقتصادی در سیستان و بلوچستان انجام شده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با وجود بهره‌بردن از ناب‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور نتوانسته آنگونه که ظرفیت دارد در توسعه اقتصادی منطقه نقش خود را ایفا کند اما درسال‌های گذشته با اقداماتی که در حوزه اقتصادی انجام شد توانسته در توسعه منطقه به نقش‌آفرینی بپردازد.

وی در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در طول عمر دولت‌های دهم و یازدهم اقدامات متعددی در حوزه اقتصادی این استان بویژه در حوزه معدن و اکتشافات منطقه انجام شده که این اقدامات نه تنها طی ۴۰ سال انقلاب بلکه در طول تاریخ این منطقه بی‌سابقه بوده‌ است.

زنگنه تصریح‌کرد: در این سال‌ها برای توسعه روابط بین المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سیستان و بلوچستان اقدامات فراوانی انجام شد و علاوه‌بر آن برای گسترش روابط بین المللی به دلیل همسایگی این استان با ۲ کشور افغانستان و پاکستان با مسوولان تراز اول ولایت نیمروز افغانستان و ایالت بلوچستان پاکستان نشست‌های متعددی برگزار شد که دستاوردهای خوبی هم برای سه کشور داشت.

وی بیان‌کرد: با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان برای پیش برد هرچه سریع‌تر برنامه‌های اقتصادی باید جلسات درون سازمانی به طور مداوم برنامه‌ریزی و تشکیل شوند و طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری متقاضی اجرا در این استان از سوی دستگاه‌های مرتبط پیگیری شوند تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به هجمه‌های نادرست صورت گرفته رسانه‌های معاند برای ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در جامعه، باید مدیران فعالیت‌های حوزه اقتصادی را از طریق رسانه‌ها به طور دقیق برای مردم شفاف‌سازی کرده و اطلاع‌رسانی کنند تا جامعه در جریان این اقدامات قرار گیرد و انجام این اقدامات برای آن‌ها ملموس باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!