کارگران دارای حقوق معوق در استان مرکزی 70 درصد کاهش یافت


کارگران دارای حقوق معوق در استان مرکزی 70 درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شمار کارگران دارای حقوق معوق در این استان درسال جاری نسبت به مدت مشابه قبل آن 70 درصد کاهش یافته است.

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار کارگران دارای حقوق معوق امسال این استان یک‌هزار و ۵۰۴ نفراست درحالیکه این شاخص در مدت مشابه قبل چهار هزار و ۹۲۳ نفر بود.

وی بیان کرد: تعداد واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۲ درصد کاهش داشته و از ۳۸ واحد در پارسال به ۲۶ واحد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ماه‌های حقوق معوق کارگران این استان نیز در این مدت با کاهش ۴۰ درصدی همراه بوده و از ۱۳۵ ماه در هفت ماه پارسال به ۸۱ ماه در سال جاری رسیده است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: کارگران واحدهای تولیدی شهرستان‌های آشتیان، خنداب، دلیجان، کمیجان و محلات حقوق معوق ندارند و امید می‌رود که تا پایان سال جاری وضعیت واحدهای دارای مشکل این استان روز به روز بهبود یافته و موانع و مشکلات آن‌ها حل شود.

وی عنوان کرد: بیشترین واحدهای مشکل‌دار تولیدی استان مرکزی با ۱۳ فقره مربوط به شهرستان اراک است و زرندیه و ساوه نیز به ترتیب با پنج واحد و سه واحد در رده بعد قرار دارند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این منطقه حدود سه هزار واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...