پدافند غیرعامل از پایدارترین و موثرترین روش‌های دفاعی است


پدافند غیرعامل از پایدارترین و موثرترین روش‌های دفاعی است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: یکی از پایدارترین و موثرترین روش‌های دفاعی پدافند غیرعامل است و سرمایه گذاری در این بخش، تضمینی برای آسایش و آرامش در مقابل تهدیدات است.

سرهنگ مرتضی عباسی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون عملیات پدافند غیرعامل استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین ابعاد پدافند غیرعامل بحث اجتماعی و فرهنگی است، افزود: رویکرد پیشگیرانه و پدافندی در اولویت تدابیر ناجا به منظور کاهش میزان جرایم و ایجاد امنیت پایدار قرار دارد.

وی به تقسیم بندی تهدید در ادبیات استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت: تهدیدات به طور معمول به صورت طبیعی، غیرطبیعی یا انسان ساز هستند و در واقع موضوع پدافند غیرعامل تهدیداتی با منشاء دشمن است و تهدیدات با منشاء طبیعت را در قالب مدیریت بحران و حوادث طبیعی دنبال می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در واقع پیش بینی و برنامه ریزی و آمادگی برای واکنش سریع است، مصون سازی از آسیب­ ها و تهدیدات احتمالی و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان­ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان­های حیاتی را از جمله مهمترین مزایای اجرای ضرورت های پدافند غیرعامل در جامعه دانست و افزود: تلاش در راستای تقویت بنیه پدافند غیرعامل به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب برای آینده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: پدافند غیرعامل، فقط با تهاجم دیگر کشورها و دفاع از تمامیت یک سرزمین ارتباط ندارد بلکه آمادگی در این زمینه می تواند در وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله، میزان خسارت ها و تلفات را به حداقل ممکن کاهش دهد.
عباسی به اهمیت و تاثیرگذاری عمیق پدافند غیرعامل در زندگی افراد و جوامع بشری اشاره کرد و افزود: پدافند غیرعامل زمینه ساز بازدارندگی و امنیت پایداری و ارتقای توان ملی در مقابله با حوادث و آسیب ها بوده که اصول و اهداف آن باید به نحو شایسته اجرا و پیگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022