حدود 249هزار نفر در سیستان و بلوچستان رایگان دفترچه بیمه سلامت گرفتند


حدود 249هزار نفر در سیستان و بلوچستان رایگان دفترچه بیمه سلامت گرفتند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: 248 هزار و 767 نفر در این استان در طرح ارزیابی وسع براساس دهک بندی صاحب دفترچه بیمه سلامت رایگان شدند. 

دکتر رضا عباسی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای اجرای بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم و آیین نامه اجرایی فرایند ارزیابی وسع، بیش‌از ۲۷۰ هزار و ۲۲۶ نفر نام‌نویسی کردند که پس از ارزیابی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۴۸ هزار و ۷۶۷ نفر در دهک‌های یک، ۲ و سه، ۹ هزار و ۷۴۰ نفر در دهک چهار، پنج هزار و ۵۹۸ نفر در دهک پنج، ۲ هزار و ۹۲۱ نفر در دهک ۶، تعداد ۲ هزار و ۱۰۳ نفر در دهک هفت، ۶۳۳ نفر در دهک هشت و ۴۶۴ نفر در دهک ۱۰ دارای دفترچه بیمه سلامت شدند.

وی گفت: افرادی که در دهک‌های یک، ۲ و سه قرار گیرند به طور رایگان و افراد در دهک چهار تنها ۵۰ درصد حق سرانه و کسانی که در دهک‌های پنج الی ۱۰ قرار گیرند کل حق سرانه بیمه را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی که تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت آنها به اتمام رسیده باشد می‌توانند جهت ثبت نام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی که تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت آنها به پایان رسیده باشد در صورت عدم تمدید در هیچ یک از مراکز درمانی پذیرفته نخواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس