ایسوزو هفت سال پس از معرفی نسل اول اسیووی بدنه روی شاسی MU-X، حالا نسل دوم آنرا رسماً در تایلند رونمایی کرده است. مثل نسل قبلی خود، MU-X مدل ۲۰۲۱ هم بر اساس پیکاپ D-Max ساخته شده که نسل سوم آن سال گذشته به بازار آمد؛ بنابراین این اسیووی جدید هم از همان پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری چهار سیلندر توربودیزل D-Max استفاده میکند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این موتور فقط بهصورت محرک عقب ارائه میشود و برای انتقال نیروی آن گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود؛ اما خریدارانی که خواهان MU-X چهارچرخ محرک هستند باید سراغ موتور ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور بروند این موتور صرفاً با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود.
در طراحی بیرونی MU-X جدید ایسوزو سعی کرده آنرا بیشتر از D-Max متمایز کند و در این کار هم موفق بوده است. این شرکت ژاپنی همچنین با طراحی چراغهای جلو و عقب باریکتر و همینطور جلوپنجرهٔ تهاجمی توانسته اسیووی جدید خود را مدرنتر از نسل قبلی جلوه دهد.
MU-X جدید در داخل اما تقریباً با D-Max یکسان به نظر میرسد هرچند که در تیپهای بالاتر به لطف تجهیزات بیشتر، کابین خودرو لوکستر از برادر پیکاپ آن به چشم میآید. ازجملهٔ تجهیزات جدید این اسیووی ژاپنی هم میتوان به ترمزدستی الکتریکی، درب صندوق بار برقی، نورپردازی داخلی و… اشاره کرد. همچنین به گفتهٔ ایسوزو، کابین MU-X نسبت به نسل قبلی جادارتر شده خصوصاً برای سرنشینان ردیف سوم که حالا از فضای پای بیشتری برخوردار شدهاند.
ازجملهٔ دیگر پیشرفتهای این ماشین نسبت به قبل هم میتوان به کاهش سروصدای داخل کابین و همینطور بهبود ثبات رانندگی و راحتی سواری اشاره کرد. نسل دوم ایسوزو MU-X که بهعنوان یک خودروی پیکاپ مسافری در تایلند طبقهبندی میشود، از ماه آینده در این کشور عرضه خواهد شد و سپس مدتی بعد به دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا و همینطور استرالیا هم خواهد رسید.