امثال اندرزگو برای دفاع از ارزش‌ها شهید شدند


امثال اندرزگو برای دفاع از ارزش‌ها شهید شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجاهدت‌های شهدا نباید به فراموشی سپرده شود و باید مدافع ارزش‌های باشیم که امثال شهید اندرزگو هم به خاطر آن شهید شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» روز پنجشنبه در منزل خانواده شهید «علی اندرزگو» از شهدای انقلاب اسلامی حضور یافت و با همسر و خانواده شهید دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران، مجاهدت‌های فراوان صورت گرفته است، گفت: امروز باید به گونه‌ای مدیریت کرد که به استناد برخی کجروی‌ها و اشکالات در عملکردها، ارزش‌های اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی زیر سوال نرود.

وی تاکید کرد: نسلی که دوران پهلوی را ندیده اکنون به شدت در معرض تبلیغات وسیع رسانه‌هایی است که با ظاهر فریبنده، مسایل دیگری را ترویج می‌کنند؛ مسایلی که با خواسته‌های اصیل ملت ایران فاصله فراوان دارد.

بر اساس این گزارش در این دیدار همسر و فرزند شهید اندرزگو به نقل خاطره‌هایی از دوران مبارزه و تعقیب و گریزها در رژیم پهلوی پرداختند.

همسر شهید در این دیدار ضمن نقل خاطره‌هایی از ایشان تأکید کرد که شهید اندرزگو متعلق به یک ملت بود نه فقط ما و خانواده؛ «بخشش ما نسبت به کسانی که سال‌ها ایشان را مورد اذیت و آزار قرار دادند دردی را دوا نمی‌کند؛ آنها خانواده‌های بسیاری را داغدار کردند و باید یک ملت آنان را ببخشند».

«سیدمحسن اندرزگو» فرزند شهید هم توضیح داد که «شهید قاسم سلیمانی چند ماه قبل از شهادتش به منزلمان آمد؛ مادرم بدون تعارف‌های مرسوم گفت شما باید کنار این سید بزرگوار، مقام معظم رهبری بمانید و او را تنها نگذارید؛ شهید سلیمانی هم گفت برای ما آرزوی شهادت کنید».

شهید سید علی اندرزگو از مبارزان مسلح مخالف حکومت پهلوی و عضو هیات‌های موتلفه اسلامی بود که با گروه‌های مختلفی ارتباط داشت؛ همین امر سبب شده بود ساواک تمام نیروهای خود را بسیج کند تا وی را دستگیر کنند؛ به بیانی شهید اندرزگو دایره‌المعارف گروه‌های مبارز بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی