تهویه مناسب از راه‌های جلوگیری ابتلا به ویروس کرونا است


تهویه مناسب از راه‌های جلوگیری ابتلا به ویروس کرونا است

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تامین هوای سالم و عاری از ویروس با ایجاد تهویه مناسب در منزل و محل کار یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 است.

رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد رعایت تهویه مناسب در محیط های سربسته از جمله منزل و محل کار نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از ابتلا دارد، افزود: ساده ترین و مناسب ترین راه برای ایجاد تهویه در منازل و محل های کار ، باز نمودن پنجره و درب اتاق هاست.

وی توصیه کرد: همه شهروندان به ویژه خانواده هایی که یکی از اعضایشان به این ویروس مبتلا هستند این امر را جدی گرفته و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله اهتمام جدی در استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مجالس زنجیره انتقال ویروس را قطع نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتلای ۱۵۸ تن در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در زیر مجموعه این دانشگاه شمار مبتلایان به ۲ هزار و ۷۷۱ تن رسید.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی بیش از ۲۱۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب و در بین فهرست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور قرار دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۹۹ تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته