معاوضه رستوران با 48 کیلو طلا! / با چند بیت‌کوین در تهران می‌توان خانه خرید؟


درخواست برای تهاتر خانه و ملک با بیت‌کوین و طلا بسیار زیاد است. از فردی که می‌خواهد رستوران 60 میلیارد تومانی خود را با 48 کیلو طلا معاوضه کند یا ملکی با ارزش 35 میلیارد تومان که با بیت‌کوین معاوضه می‌شود و برای خرید آن باید حدود 94 بیت‌کوین پرداخت. جز اینها رمزارزها حتی به بازار اجاره و رهن هم راه پیدا کرده‌اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از تجارت نیوز،در معاملات بزرگ، جز ریال و دلار، ابزارهای دیگری هم برای معامله وجود دارد. در میان آگهی‌های فروش، موارد مختلفی برای معاوضه املاک مسکونی و اداری، هتل، ویلا یا زمین، با ارز، رمزارز و کالاهایی چون خودروهای لوکس، طلا، سکه و حتی میلگرد دیده می‌شود. بعضی از کاربران ملک شخصی دارند و بعضی نیز به نظر می‌رسد در این حرفه مشغول به کار باشند. واسطه‌ها و دلال‌هایی که حالا فقط با بیت‌کوین و طلا معامله می‌کنند و نه ریال.

این آگهی‌ها در سایت دیوار و شیپور کم نیست. آگهی‌هایی که برخی قیمت دارد و برخی نه. یکی از آگهی‌های بدون قیمت، به معاوضه رستوران با دلار، طلا یا ماشین اختصاص دارد. در تماس خبرنگار تجارت‌نیوز با کاربر مشخص شد قیمت این ملک، با همه امکانات، 60 میلیارد تومان است؛ که می‌شود معادل بیشتر از دو میلیون و 200 هزار دلار یا حدود ۴۸ کیلوگرم طلا.

فردی نیز خانه‌ای را در شمال شرقی تهران، به قیمت 17 میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش می‌رساند که امکان خرید نقدی یا معاوضه آن با بیت‌کوین وجود دارد. بیت‌کوین امروز بیش از 13 هزار دلار، معادل حدود 37۰ میلیون تومان قیمت داشت؛ به این معنا که خریدار باید حدود 46 عدد از این رمزارز را برای خرید خانه مورد نظر، پرداخت کند.

کاربر دیگری، کارخانه‌ای را در خراسان جنوبی برای فروش گذاشته است که باز هم قیمت ندارد. او ارزش این ملک را 35 میلیارد تومان اعلام می‌کند که خریدار می‌تواند وجه آن را در قالب ریالی، ارزی و حتی انواع رمزارزها پرداخت کند. به عبارتی، او باید حدود یک میلیون و 300 دلار برای خرید این کارخانه بپردازد. همچنین خریدار باید حدود 94 عدد بیت‌کوین در اختیار داشته باشد تا بتواند این ملک را خریداری کند. البته فروشنده در صورت خرید با رمزارز، پنج درصد به متقاضی تخفیف می‌دهد.

رهن ویلا با بیت‌‌کوین

در میان آگهی‌های دارای قیمت، فردی حدود سه هفته پیش آپارتمانی را در کرج به قیمت 430 میلیون تومان عرضه کرده است که وجه آن را در قالب ارز و ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

کاربری یک هفته پیش، ملکی اداری را به قیمت حدود شش میلیارد تومان در اصفهان عرضه کرده که حاضر است در ازای بخشی از مبلغ آن، خودروهایی مانند سانتافه، سورنتو یا لندکروز دریافت کند.

فردی نیز حدود سه هفته پیش، ویلایی را، واقع در استان البرز، با قیمت یک میلیارد و 900 میلیون تومان آگهی کرده است که می‌خواهد آن را در ازای دریافت ارز دیجیتال به فروش برساند.

در آگهی دیگری، کاربر به تهاتر و معاوضه ملک با طلا و جواهرات اروپایی در کرج اشاره کرده است. او انواع املاک مسکونی، تجاری، ویلا و زمین را با جواهرات لاکچری روز اروپا، تهاتر می‌کند.

در مواردی امکان رهن و اجاره ملک به صورت غیرنقدی نیز وجود دارد. برای مثال کاربری در کرج، ویلایی را با قیمت چهار میلیارد تومان رهن می‌دهد که امکان پرداخت وجه در قالب ارز و ارز دیجیتال نیز وجود دارد.

تعویض سنگ قیمتی با خانه

برخی از آگهی‌دهندگان خریدار ملک هستند. برای مثال کاربری که قصد فروش یک سنگ قیمتی تراش خورده و شناسنامه‌دار را دارد، حاضر است آن را با ملک یا خودرو لوکس هم تهاتر کند. در تماس خبرنگار تجارت‌نیوز، او قیمت این قطعه جواهر را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که حاضر است آن را با ملکی ارزان‌تر هم معاوضه کند؛ به شرطی که خانه مورد پسند او باشد.

گروهی از کاربران هم بیت‌کوین دارند و می‌خواهند آن را با ملک مبادله کنند. کاربری در آگهی خود آورده است که تمایل دارد در ازای دریافت ملک نوساز تمیز یا کلید نخورده که شیک و لاکچری هم باشد، رمزارز پرداخت کند.

خودرو، از جمله دارایی‌هاست که در چند مورد، پیشنهاد معاوضه آنها با ملک مطرح شده؛ برخی خودروها نسبتا نو هستند و بعضی نیز استفاده شده و قدیمی. برای مثال کاربرانی پیشنهاد معاوضه یا تهاتر خودروهای آلفارومئو، رنو کلئوس، زانتیا و لیفان را با ملک مطرح کرده است. بعضی از افراد که خودروهای قدیمی‌تری دارند، حاضرند آنها را با خانه کلنگی یا زمین مسکونی معاوضه کنند.

در میان آگهی‌ها، چندین مورد پیشنهاد تعویض ملک با مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، قیر، ایزوگام، سنگ، سرامیک و آسانسور و همچنین یا کالاهای دیگری چون تجهیزات پزشکی نیز دیده می‌شود.

در برخی موارد نیز پیشنهادهای مختلفی در کنار هم ذکر کرده‌اند؛ از مصالح ساختمانی گرفته تا خودرو و بیت‌کوین.

به نظر می‌رسد بازار پیشنهادهای متنوعی برای خرید و فروش ملک دارد و موضوع دیگر منحصر به پرداخت نقدی با ارز رایج کشور نیست.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 84.0 هزار این میوه پاییزی سیستم ایمنی‌تان را قوی می‌کند | 11.1 هزار قیمت خودرو در بازار پس از افزایش قیمت کارخانه ! | 13.8 هزار سه راه ساده که با آن ها می توانید از طریق گوگل پول درآورید | 34.1 هزار گران قیمت‌ترین انگشتر جهان با بیشترین تعداد الماس که رکورد گینس را زد! +عکس | 20.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور