مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد


مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد

شرکت مایکروسافت می‌گوید یک سلسله عملیات گروه هکر‌های ایرانی موسوم به فسفر را کشف و خنثی کرده است. ظاهرا هدف این حمله‌های سایبری شرکت‌کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه 20 در عربستان بوده‌اند. مایکروسافت می‌گوید هکر‌های گروه فسفر برای سیاستمداران، کارشناسان مسائل سیاسی، دانشمندان و سران گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی...

مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد
شرکت مایکروسافت می‌گوید یک سلسله عملیات گروه هکر‌های ایرانی موسوم به "فسفر" را کشف و خنثی کرده است. ظاهرا هدف این حمله‌های سایبری شرکت‌کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه ۲۰ در عربستان بوده‌اند.

به گزارش دویچه وله، شرکت آمریکایی مایکروسافت از شناسایی و خنثی کردن عملیات هکر‌هایی خبر داده که هدف آن‌ها دسترسی به اطلاعات بیش از ۱۰۰ شخصیت شرکت‌کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه کشور‌های ۲۰ در عربستان سعودی بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تام برت، مسئول بخش امنیت مایکروسافت روز گذشته (چهارشنبه هفتم آبان/ ۲۸ اکتبر) اعلام کرد اعضای یک گروه هکر‌های ایرانی معروف به "فسفر" تلاش کرده‌اند با جعل عنوان برگزارکنندگان کنفرانس امنیتی مونیج و اجلاس گروه ۲۰ در عربستان شماری از کارشناسان و شخصیت‌ها را تحت نظر بگیرند.

کنفرانس امنیتی مونیخ فوریه سال آینده در آلمان برگزار می‌شود و نشست کشور‌های عضو گروه ۲۰ ماه آینده به میزبانی عربستان سعودی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کنفرانس مونیخ از حدود شش دهه پیش به این سو به طور سالانه برگزار می‌شود و در آن سران و رهبران برخی کشورها، سیاستمداران ارشد، مدیران نهاد‌های بین‌المللی و کارشناسان امور امنیتی گردهم جمع می‌شوند و درباره سیاست‌های امنیتی به رایزنی می‌پردازند. در اجلاس گروه ۲۰ هم مسائل سیاسی و اقتصادی مورد نظر کشور‌های عضو این گروه به بحث گذاشته می‌شود.

ایمیل‌های جعلی هکر‌های ایرانی

مایکروسافت می‌گوید هکر‌های گروه فسفر برای سیاستمداران، کارشناسان مسائل سیاسی، دانشمندان و سران گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی ایمیل‌های جعلی به عنوان برگزارکنندگان این دو نشست فرستاده‌اند.

به گفته تام برت هکر‌های گروه فسفر برای رفع نگرانی به خاطر معضلات سفر با توجه به شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ به مخاطبان خود توصیه کرده به صورت آنلاین در کنفرانس‌ها شرکت کنند.

او می‌گوید هدف هکر‌ها دست یافتن به اطلاعات بوده و در مواردی از جمله در مورد یک سفیر پیشین یا سیاستمداری که در طراحی سیاست خارجی کشورهایشان نقش داشته‌اند موفق هم شده‌اند.

شرکت مایکروسافت درباره هویت کسانی که هکر‌ها به ایمیل آن‌ها رخنه کرده‌اند توضیح بیشتری نداده و در عین حال تاکید کرده که تا کنون ارتباطی میان این حمله‌های سایبری و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به دست نیامده است.

این شرکت آمریکایی سال گذشته نیز از تلاش هکر‌های گروه فسفر برای رخنه کردن به ایمیل برخی شخصیت‌های معروف ایرانی مخالف حکومت، تعدادی از روزنامه‌نگاران حوزه بین‌الملل و افراد مرتبط با ستاد‌های انتخاباتی ایالات متحده خبر داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر