120 کیلومتر از راه های روستایی رضوانشهر مرمت و بازسازی شد


120 کیلومتر از راه های روستایی رضوانشهر مرمت و بازسازی شد

رضوانشهر- ایرنا – رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: طی نیمه نخست امسال، بیش از 120 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان مرمت و باز سازی شد.

یونس هوشمندپور روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای توجه به روستائیان و دامداران عزیز، در نیمه نخست سالجاری با بسیج تمامی امکانات بخش راهداری رضوانشهر، حدود ۵۰ روستای سخت گذر واقع در پره سر و رضوانشهر، بطول بیش از ۱۲۰ کیلومتر از جاده های این مناطق مرمت و بازسازی شدند.

وی بیان کرد: این روستاها عبارتند از دشت دامن، میانرود، اورما، انگولش، بیه چال، دوران، سرک، شیربچه پیر، برن، شاله راه، آقا سید صالح، موشه لکه، کره خوار، نوده، جلیبیل، دیانسر، چروده، سیفه ژیه، دشتونسر، لزر، علفه چاله، اسبون بیل، سردآوین، برزه کوه، آق مسجد، گنگه لیوه، ارسطون، ارده، پونه خوار، کهنه که، سیاه لرز، صالح، زنگه لیله، جهانگیریه، یال آب، پارگام، لوئیم، انجه، و غیره که در مناطق سخت گذر و کوهستانی پره سر و رضوانشهر واقع شده اند.

هوشمندپور در ادامه با اشاره به تداوم ریزش برداری ها در جاده های کوهستانی این شهرستان گفت: در نیمه نخست سالجاری حدود ۶ هزار مترمکعب در سطح جاده های کوهستانی و جنگلی رضوانشهر و پره سر ریزش برداری داشته ایم و بصورت دائم با این امر مواجه هستیم که محور پونل به خلخال از مسیر های مهم، سخت گذر و پر تردد است که بطور تمام وقت نیاز به مراقبت دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: برای بالا بردن سطح ایمنی در محور پونل به خلخال، بطول ۵۴ کیلومتر از این جاده تا گردنه الماس که در حوزه جفرافیایی رضوانشهر و تحت مدیریت ما می باشد، خط کشی و تمامی نقاط مه گیر، آشکار سازی و علائم موبوطه و گارد ریل ها نیز ترمیم شده است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن این محور کوهستانی افزود: طول محور پونل به خلخال از ابتدا تا گردنه الماس ۶۰ کیلومتر است که از محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس بطول ۱۲ کیلومتر دارای ۱۸ نقطه بهمن گیر و خطرناک می باشد و تا زمانی که برف نیامده و خطر ریزش بهمن وجود نداشته باشد، با هماهنگی پلیس راه، تردد در این محور برقرار خواهد بود.

هوشمندپور گفت: چنانچه با بارش برف و احتمال سقوط بهمن مواجه شویم، جهت حفظ جان مردم و مسافران عزیز و با هماهنگی شورای ترافیک و پلیس راه، اقدام به انسداد این محور خواهیم کرد.

این مقام مسئول بخش راه در رضوانشهر افزود: برای کمک به مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد و تا هر جایی که مردم سکونت داشته باشند راه را در تمامی ایام سال باز خواهیم کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر از نبود امکانات و تجهیزات کافی برای مراقبت از این جاده انتقاد و تصریح کرد : نبود برق در این محدوده جهت اسقرار نیرو های راهداری و کمک به در راه ماندگان از مهمترین مشکلاتی است که تا کنون قادر به ایجاد این امکان در این محدوده از زندانه تا جهانگیریه نشده ایم و همین موضوع کار را برای استقرار نیروهای راهداری در شب های سرد و یخبندان زمستان سخت کرده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است و علاوه بر این ۸۰۰ کیلومتر از جاده های جنگلی این شهرستان که در گذشته تحت مراقبت شرکت سهامی جنگل شفارود بود و بدنبال خروج این شرکت بهره بردار چوب از جنگل، هم اکنون این جاده ها نیز تحت پوشش ما می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق