محکومیت اظهارات مکرون از سوی نهادها و مسوولان


محکومیت اظهارات مکرون از سوی نهادها و مسوولان

تهران- ایرنا- نهادها، شخصیت‌ها و مسوولان کشوری و لشکری در پیام، یادداشت‌ها و بیانیه‌های جداگانه اظهارات رییس جمهوری فرانسه نسبت به ساحت پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس ‌جمهوری فرانسه همراه شد.

مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشت، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور فرانسه اسیر جهالت است

در همین رابطه «محمود احمدی بیغش» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز جمعه در پیامی گفت: «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه برخلاف ادعای اومانیستی، اسیر جهالت است و فهمی از تمدن و مدرنیته ندارد.

در پیام نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه افول منزلت اومانیسم و فرانسه گرایی اجتناب ناپذیر است، تاکید شد: از کسی که متاسفانه کشورش همواره آغوش پلید خود را برای هرزه‌های عجوزه‌ای به نام «مریم رجوی» و گروه خونخوار و منفورش بازگذاشته، انتظاری بیش از این نیست. زیرا رییس جمهوری فرانسه برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی‌های خود، از روی استیصال اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان و انسان‌های آزادی خواه را هدف قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رییس جمهوری فرانسه به انتهای مرام و مسلک انسانی و مرگ ایدئولوژیک رسیده است، ‌یادآور شد: افسار پاره نکنید و تا دیر نشده از رفتار غیرارادی خود دست بردارید.

بیغش اعتراضات مسلمانان سراسر جهان نسبت به اظهارات مکرون را اعتراض علیه رفتار ضداسلامی‌ او عنوان کرد و افزود: این اعتراضات برای شما که مدعی توسعه و دموکراسی فریبنده هستید، باید درس عبرتی باشد تا بیش از این تخم نفرت و کینه علیه فرانسه در جهان نپاشید.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تعبیر «تروریست اسلام‌گرا» نه تنها نشانه درماندگی شخص شما در برقراری امنیت در فرانسه است بلکه نشانه عقب ماندگی ذهنی شماست که پیامبر رحمت را که در قلوب میلیون ها انسان آزاده جای دارد، مورد هتک حرمت قرار می‌دهید.

مکرون باید از مسلمانان عذرخواهی کند

همچنین سردار «حسین دهقان» مشاور رهبر معظم انقلاب در رشته توییتی که به زبان فرانسه منتشر کرد، مقصر اصلی وقایع فرانسه را امانوئل مکرون رییس‌جمهوری این کشور دانست.

در این توئیت آمده است: مقصر اصلی وقایع امروز فرانسه مکرون است. هیچ مسلمانی از روش‌های خشونت آمیز برای بیان عقیده استفاده نمی‌کند، همه ما فرزندان ابراهیم هستیم و یک خدا را می‌پرستیم. یک اقدام تروریستی تنها کشتن شهروندان نیست، بلکه توهین به پیامبر مهربان اسلام هم هست. مکرون باید سریعاً عذرخواهی کند. هیچ استاندارد دوگانه‌ای در آزادی نیست.

مکرون نام خود را در ردیف ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها ثبت کرد

جامعه اسلامی کارمندان نیز در بیانیه‌ای در واکنش به موضع رییس‌جمهوری فرانسه در قبال انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام گفت: حضرت محمد (ص) پیامبر اکرم فرموده اند که من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدم. آری پیامبری که سرچشمه رحمت و مهربانی و خیر برای جهانیان بوده و هست. متاسفانه از سوی غربی‌های ضداخلاق مورد اهانت قرار گرفت.

در این بیانیه تصریح شد: مکرون رییس جمهوری خبیث و ملعون فرانسه در یک حرکت مذبوحانه نام خود را در ردیف ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها و عناصر سیاه دل تاریخ ثبت کرد که لعنت الله علی القوم الظالمین.

جامعه اسلامی کارمندان در این بیانیه با بیان اینکه در فرانسه زنان با حجاب مسلمان از ورود به مراکز فرهنگی نهی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مکرون شریر از آزادی بیان دم می‌زند ولی آزاداندیشان و دانشمندان را در مورد ابراز نظر درباره افسانه هولوکاست به زندان می‌افکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج