خلاصه مطبوعات ترکیه، جمعه 30 اکتبر2020


به اهم گزارشهای روزنامه‌های امروز صبح ترکیه توجه فرمایید:

روزنامه صباح: "اردوغان: مبارزه ما برای استقلال به پایان نخواهد رسید"

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «مبارزه ملی» در آنکارا به‌مناسبت نود و هفتمین سالگرد تاسیس جمهوری در کشور اعلام کرد: بزرگترین قدرت ما میراث تاریخی‌مان است و بدون آنکه این میراث به‌درستی حفظ شود، نه 15 جولای، نه قدر و ارزش جمهوریت و نه میراث دوران عثمانی و سلجوقی درک نخواهد شد. آنچه تجربه می‌کنیم، نشان می‌دهد که مبارزه ملت ترکیه برای حفظ استقلال خود تا زمانی که به صیانت از وطن، پرچم و اذان ادامه می‌دهد، پایان نخواهد یافت.

روزنامه خبرتورک: "اظهارات پوتین در مورد قره باغ و ترکیه"

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید در چارچوب مذاکرات گروه مینسک که ترکیه هم در آن حضور دارد، به راه‌حل دست یابند.

روزنامه حریت: ترکیه حمله تروریستی در فرانسه را محکوم کرد"

فخرالدین آلتون رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر گفت: "ما حمله تروریستی در نیس فرانسه را بدون قید و شرط محکوم می کنیم. چنین خشونتی هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد."

روزنامه یئنی شافاک: "آغاز تولید موتورهای داخلی هواپیما در ترکیه"

سلچوک بایراکتار مدیر فنی بایکار، در حساب خود در توییتر در مورد طراحی و ساخت موتورهای هواپیماهای داخلی که توسط شرکت صنایع موتوری توساش ساخته شده است، توییتی به اشتراک گذاشت. بایراکتار همچنین تصاویر آزمایشی موتور داخلی هواپیماها را نیز در پست خود قرار داد.

روزنامه استار: " اجرای کنسرت جمهوری کبیر توسط ارکستر سمفونیک ریاست جمهوری"

در چارچوب جشن های 29 اکتبر، روز عید جمهوریت ، "کنسرت جمهوری کبیر" عصر دیروز با همکاری اداره ارتباطات و وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه برگزار شد. این کنسرت توسط ارکستر سمفونیک ریاست جمهوری و در ساختمان پارلمان شهر باستانی پاتارا در آنتالیا برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...