پرسش از هولوکاست در فرانسه جرم است ولی توهین به پیامبر آزاد؟!


پرسش از هولوکاست در فرانسه جرم است ولی توهین به پیامبر آزاد؟!

امام‌جمعه قم در واکنش به هتاکی رئیس جمهور فرانسه گفت: چرا تردید در هولوکاست جرم است و اگر کسی چیزی دراین‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهارکرد: انبیا از همان ابتدا که از سوی خداوند برای رسالت مبعوث شدند بر این نکته تأکید کردند که عمل درست را سامان دهند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: اگرچه زمین بدون حجت خدا و امام باشد اهل خود را فرومی‌برد و نمی‌توان در این زمین زندگی کرد و اگر حجت خدا بر روی زمین نبود زمین ساکنان خود را فرومی‌برد.

امام‌جمعه قم بیان کرد: در ابتدای عالم تاکنون متأسفانه حکومت و دولت‌هایی وجود داشتند که شایسته و صالح نبودند و به برکت وجود انبیای الهی و معصومین(ع) زمین پابرجا مانده است، هدف از خلقت ما این است که خدا را عبادت کرده و به کمال برسیم و ظرفیتی که خداوند در ما قرار داده است باید فعال شود و به فعلیت برسد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: خداوند وعده داد پیروان و پیشوایان دینی را پیروز کرده و در همین دنیا حکومت صالحان برپا می‌شود، اگر امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنیم امید داریم که روزی این زمین به بندگان صالح خدا اداره می‌شود.

استاد حوزه علمیه تصریح با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسه کرد: از رئیس‌جمهور خود بپرسید چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است دشنام و اهانت، آن‌هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است، سؤال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است و اگر کسی چیزی دراین‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: خداوند اراده کرده است که راه پیامبر(ص) تداوم داشته باشد، ادامه راه پیامبر(ص) حضرت مهدی(عج) هستند و خداوند این نور را ادامه می‌دهد که باید حوصله و صبر کرد و در مسیر ولایت‌فقیه باقی بمانیم، اگر بخواهیم به حکمت صالحان برسیم باید پای نظام بمانیم.

وی با تأکید بر لزوم کمک به نیازمندان جامعه گفت: باید درزمینهٔ مواسات اهتمام داشته باشیم و همه کمک کنند و مساجد محور باشند، دست در دست یکدیگر کاری کنیم تا از مشکلات موجود هم به‌خوبی عبور کرده و موفق شویم.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت وحدت خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصتی است که برنامه‌های خود در راستای وحدت را مرور کرده و اتحاد و انسجام میان مسئولین وجود داشته باشد تا به خواسته امام راحل برسیم.

انتهای پیام/452/ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی