ابراز همدردی پوتین با اردوغان در پی وقوع زلزله در ترکیه


ابراز همدردی پوتین با  اردوغان در پی وقوع زلزله در ترکیه

رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی به همتای ترکیه ای خود، در پی وقوع زمین لرزه در ازمیر، ابراز همدردی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با ارسال پیامی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پی وقوع زلزله در استان ازمیر و جان باختگان شماری از مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

در پیام رئیس جمهوری روسیه که در سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: همدردی عمیق من در خصوص وقوع زلزله شدید در استان ازمیر و جان باختن شماری از مردم و خسارات گسترده در کشور را بپذیرید.

پوتین همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را نسبت به خانواده ها و نزدیکان جان باختگان ابراز نموده و بهبودی هر چه سریعتر مصدومین این حادثه را آرزو کرد.

شایان دکر است که ​بعد از ظهر جمعه، زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر در غرب ترکیه رخ داد، مرکز زمین لرزه در منطقه شهر سفری‌حصار، استان ازمیر بود. این زمین لرزه در جزایر مجاور یونان نیز احساس شد؛ زلزله شناسان یونانی شدت آن را 6.9 تخمین زدند. گزارش شده است که حداقل 20 ساختمان در ازمیر فرو ریخته است. این زمین لرزه باعث ایجاد سونامی کوچکی شد و خیابان های ساحلی در سفری‌حصار را آب گرفت.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، "آفاد"، اعلام کرد که تعداد مجروحین زمین لرزه در غرب این کشور به 321 نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز