افزایش قیمت بلیط تخطی از قانون نبود/ ارائه تسهیلات به ایرلاین‌ها


افزایش قیمت بلیط تخطی از قانون نبود/ ارائه تسهیلات به ایرلاین‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده که صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی به خصوص 6 ماهه اول سال دریافت شود تا تسهیلاتی از طریق دولت به آنها پرداخت شود.

عظیم طهماسبی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌ها شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان‌ماه، در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی موظف به رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها برای پروازها هستند که این امر با افزایش قیمت روبرو خواهد بود.

وی بیان‌ کرد: قیمت برخی از پروازهای استان افزایش یافته است که این افزایش قیمت تخطی از بخشنامه قانونی قدیم نبوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد: در جلسه هم اندیشی وزیر راه با مدیرعامل شرکت‌های هواپیمایی، وزیر راه برای تعیین نرخ نهایی افزایش قیمت‌ها خواستار ارائه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده به سازمان هواپیمایی کشوری شد.

طهماسبی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های مالی دقیق، تصمیمات لازم برای حمایت از ایرلاین‌ها گرفته خواهد شد، اظهار کرد: در زمستان امسال ۲۴ پرواز به مقصد یا از مبدأ فرودگاه بیرجند صورت خواهد گرفت.

وی از رایزنی‌ها برای راه‌اندازی پرواز بیرجند به زاهدان خبر داد و بیان کرد: توسعه خراسان جنوبی در گرو اتصال این استان به مراکز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، معدن و کشاورزی بوده و توسعه حمل و نقل هوایی کمک شایانی به پیشرفت این استان خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی با تاکید بر انجام پروازها بدون تاخیر و جلب رضایت مردم و مسافرین، یادآور شد: این اداره کل آماده برقراری پروازها در دیگر مسیرهای مورد تقاضای مردم همچون زاهدان، کیش، قشم و... همچنین افزایش پرواز در مسیر تهران، مشهد در روزهای هفته که نیاز به افزایش پرواز است را دارد.

هفته گذشته نیز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از کانترها و مراحل پذیرش مسافر در ترمینال های ۱ و ۲، ایرساید، اتوبوس ها و رمپ فرودگاه مهرآباد و همچنین پروازهای در حال انجام برخی شرکت‌های هواپیمایی بازدید کردند.

تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بازید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید میدانی صبح امروز به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت و شرکت‌ها تا زمانی که این دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت ملغی نشود ملزم به رعایت آن هستند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت جدی خواهد داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این خصوص که شرکت‌های هواپیمایی ۴۰ درصد مسافر خود را از دست می دهند با دستور وزیر محترم راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده که بتوانیم از هفته آینده صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی به خصوص ۶ ماهه اول سال را دریافت کرده و تسهیلاتی از طریق دولت به آنها پرداخت شود.

کاپیتان زنگنه با اعلام این خبر که هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و پول این صندلی‌های خالی از مسافران دریافت نخواهد شد، یادآور شد: ما در این ایام هیچ افزایش قیمتی نداریم و این پول را به هیچ عنوان از مسافر دریافت نمی‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس