بیش از 17 هزار بیمار کرونایی در گیلان بستری شدند


بیش از 17 هزار بیمار کرونایی در گیلان بستری شدند

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به وضعیت ابتلا و بستری در استان گیلان از اسفندماه گذشته تاکنون، گفت: طی مدت مذکور 17 هزار و 600 نفر را بستری کردیم که اکثر آنان بهبود یافتند و متاسفانه تعدادی نیز فوت کردند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۲۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۵ بیمار کرونایی جدید بستری شده اند.

وی با اشاره به وضعیت ابتلا و بستری در استان گیلان از اسفندماه گذشته تاکنون، یادآور شد: آمار دقیقی از مبتلایان به کرونا وجود ندارد، زیرا اکثر مبتلایان بدون علامت هستند و همه افراد علامتدار نیز به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۸ هزار نفر در بخش سرپایی نمونه گیری شده اند، گفت: همچنین طی مدت مذکور ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر را بستری کردیم که اکثر آنان بهبود یافتند و متاسفانه تعدادی نیز فوت کردند.

حیدزاده، از پایین بودن ضریب پوشش ماسک در گیلان نسبت به کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته ضریب ماسک زدن در استان چند درصد افزایش یافته، اما همچنان از کشور پایین تر هستیم.

وی با بیان اینکه همچنان حالت ابتلا به بیماری خانوادگی است، تصریح کرد: ماسک زدن به تنهایی کافی نیست و حتما باید فاصله فیزیکی رعایت شود و مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس