100 کیلوگرم خاویار پرورشی در رودسر استحصال شد


100 کیلوگرم خاویار پرورشی در رودسر استحصال شد

رشت- ایرنا- رییس اداره شیلات رودسر از استحصال 100 کیلوگرم خاویار گونه بلوگا از 25 قطعه ماهی خاویاری از نوع فیل ماهی در شرکت پرورش ماهیان خاویاری کاسپین کیان پاد سوش خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شیلات گیلان، علی اکبر قربان نیا اظهار داشت: احداث کارگاه استاندارد عمل آوری خاویار در شهرستان رودسر در دستور کار و پیگیری قرار داشته که با مساعدت دستگاههای مرتبط احداث آن در کوتاه ترین زمان ممکن مطابق استانداردهای بین المللی اجرایی خواهد شد .

وی یاداورشد: طی سالهای ۹۷ و ۹۸ مجموعا" ۲ تن خاویار پرورشی در شهرستان رودسر تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق سیاستهای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و به لحاظ ارتقای بهره وری پتانسیلهای آبزی پروری شهرستان رودسر مطابق دانش فنی روز و به اقتضای رویکردهای جدید برای عبور از آبزی پروری سنتی به آبزی پروری نوین ، تعداد ۵ فقره مجوز افزایش ظرفیت برای ۵ مزرعه با مجموع ظرفیت ۱۰۳ تن ماهیان سردابی ( قزل الا ) در سالجاری صادر شد و ارزش ریالی سرمایه گذاری برای این طرحها ۴۵ هزار میلیون ریال (چهار و نیم میلیارد تومان ) می باشد .

قربان نیا افزود: به فضل الهی ظرفیت تولید قزل آلا در رودسر برای بالغ بر ۱۰۰ مزرعه سردابی صنعتی و خرد مشاغل خانگی ۹۰۰ تن قزل آلا بعنوان یکی از قطبهای اصلی تولید ماهیان سردابی شیلات گیلان برآورد می شود .

به گفته وی در روش تجهیز و مکانیزاسیون مورد اجرا ( نیمه مداربسته ) در شهرستان رودسر بدون افزایش سطح استخرها و متراژ مزارع با استفاده از سیستم های بهبود کیفیت آب ورودی و برگشت مجدد شامل انواع هواده ها ( ازنوع فورس – اسپلش-کمبوجت -ونچوری- برج هواده- دستگاه اکسیژن ساز ) – فیلتراسیون فیزیکی ( ازنوع درام فیلتربا مش میکرونی ) و تصفیه شیمیایی و میکروبی ( شامل سیستم ماورای بنفش – ازن ژنراتور) با اعمال تراکم بیشتر تعداد ماهیان ، تولید در واحد سطح مزارع ارتقا یافته و حداکثر بهره وری ازمنابع آبی و انرژی مصرفی طراحی و تنظیم می شود.

رودسر، از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود. قسمت کوهستانی شهرستان رودسر، خوش آب و هوا و سردسیر است. قسمت شمالی این شهرستان که در قسمت حاشیه جنوبی دریای خزر و منطقه جلگه ای قرار گرفته‌است، ناحیه‌ای مرطوب است . رودخانه پلرود، کیارود و شیرارود، در این شهرستان جریان دارند.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها