استاندار مرکزی: نتیجه انتخابات آمریکا تاثیری بر مسائل داخلی ایران ندارد 


استاندار مرکزی: نتیجه انتخابات آمریکا تاثیری بر مسائل داخلی ایران ندارد 

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی نتیجه انتخابات آمریکا بر مسائل داخلی ایران را بی‌تاثیر دانست و گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران اسلامی در سیاست خارجی این کشور نهادینه شده است.

سید «علی آقازاده» روز شنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های دشمنان به حداکثر ممکن رسیده و هیچ راهی برای کنترل این شرایط، به غیر از تقویت وحدت بین مردم و مسئولان وجود ندارد.

وی در خصوص مصوبه معیشتی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این مصوبه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد در صورتی دولت در بودجه سال جاری در ۶ ماه نخست امسال حدود صدهزار میلبارد تومان کسری دارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: دولت برای تامین بودجه این مصوبه هیچ راهی جز استقراض از بانک مرکزی ندارد که این امر نیز تورم را در کشور به شدت افزایش می‌دهد.

آقازاده بیان کرد: ایجاد توقع در بین لایه‌های مختلف جامعه و امکان نداشتن اجرای مصوبات مجلس از سوی دولت، دامن زدن به مشکلات اجتماعی محسوب می شود و باید به این مهم توجه ویژه داشت.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه به عنوان نمایندگان رهبر معظم انقلاب در مناطق مختلف کشور محسوب می‌شوند و به همین دلیل مظهر ثبات، صیانت از نظام اسلامی و محور اتحاد و همدلی ملت محسوب می‌شوند، بنابراین باید در شرایط موجود نسبت به آرام‌سازی جو حاکم بر جامعه تلاش کنند.

آمریکا در سال‌های گذشته تحریم‌های زیادی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده که این اقدام ظالمانه در دوران ریاست جمهوری ترامپ و خروج غیر قانونی آن کشور از برجام، تشدیده شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و جو بایدن نماینده حزب دموکرات و معاون اول باراک در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که سه‌شنبه ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می‌شود، با هم رقابت دارند، که تا کنون بیشتر نظر سنجی‌ها بایدن را برنده انتخابات می‌دانند.

نماز جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا