شبکه بهداشت پردیس 11 هزار بازدید از اصناف را در کارنامه دوران کرونا ثبت کرد


شبکه بهداشت پردیس 11 هزار بازدید از اصناف را در کارنامه دوران کرونا ثبت کرد

تهران- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: کارشناسان شبکه بهداشت از ابتدای همه گیری ویروس کرونا 11 هزار و 469 مورد بازدید و پایش اصناف شهرستان را در کارنامه خود ثبت کردند.

سعید آسیایی روز شنبه در نشست خبری خود به خبرنگاران گفت: مدافعان سلامت در شبکه بهداشت و درمان با نظارت مستمر بر واحدهای صنفی مراقب سلامت شهروندان هستند و آمار یاد شده مربوط به بازدیدهای مستمر کارشناسان از واحدهای صنفی برای اطمینان از رعایت دستور العمل های بهداشتی است.

وی با اشاره به آمار اخطارهای صادره و پلمب‌های انجام شده، اظهار داشت: ۳۵۳ مورد پلمب که نسبت به آمار سال گذشته در همین زمان ۳۰ برابر شده است و ۹۵۰ مورد اخطار پلمب که کارشناسان ما درگشت های مشترک بازرسی به اصناف دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: بااطلاع رسانی انجام شده، ۹۷ درصد از اصناف مواد غذایی شهرستان در سامانه سلامت ثبت نام کردند وبه اطلاعات آنها در سامانه دسترسی داریم.

۴۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان فوت کردند

آسیایی با اشاره به تعداد فوتی های کرونایی شهرستان پردیس اظهار داشت: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا تا امروز ۴۲ مورد فوت با نتیجه مثبت کرونا ثبت شده که برای شهرستان پردیس آمار بالایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۹۸درصد بیماران کرونایی شهرستان در بیمارستان سوم شعبان دماوند و بقیه مبتلایان در سه بیمارستان امام حسین(ع)، شهدا و چمران در تهران بستری می شوند، اظهار داشت: در حدود ۵۳۹ نفر از آنها در مراکز درمانی یاد شده به دلیل مشکوک بودن به بیماری بستری شدندکه ۱۹۶ مورد آن پس از ارزیابی مثبت قطعی اعلام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: نبود بیمارستان دلیلی بر نداشتن آمار درست تعداد مبتلایان به بیماری کرونا نیست، ساکنان شهرستان پردیس در هر بیمارستانی که بستری بشوند ، اطلاعات آنها به شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای بررسی ، پی‌گیری، ضد عفونی و مراقبت های پس از بستری ارسال می شود.

آسیایی گفت: به شهروندانی که به دلیل بیماری کرونا به بیمارستان سایر شهرها مراجعه می کنند توصیه می شود که آدرس و مشخصات واقعی خود در شهرستان را به پرسنل بیمارستان بدهند چرا که تغییر آدرس بیمار، تغییری در شرایط پذیرش بیمار در بیمارستان سایر شهرها ایجاد نمی‌کند.

بیماران مشکوک به کرونا از آمار نهایی مبتلایان حذف می‌شوند

وی با اشاره به نوسان آمار تعداد مبتلایان و یا فوتی‌های بیماری کرونا در شهرستان، اظهار داشت: بیماری که با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کند مشکوک محسوب می شود و تنها پس از دریافت جواب آزمایش، آمار نهایی اعلام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: افزایش تعداد فوتی‌های بیماری کرونا وضعیت سفید شهرستان را به زرد و یا قرمز تبدیل می کند و در این راستا، تمامی فوتی های مشکوک به کرونا با شرایط بیماران کرونایی تدفین می شوند و در صورت منفی بودن جواب آزمایش از آمار افراد متوفی کرونایی حذف می‌شوند.

آسیایی با بیان اینکه اضطراب و استرس در تضعیف سیستم ایمنی و ابتلای فرد به بیماری کرونا تاثیرگذار هستند، اظهار داشت: اطلاع رسانی در مورد راه‌های مقابله با بیماری با روش اصولی و بدون ایجاد اضطراب انجام شود تا شهروندان از راه‌های مقابله با بیماری به درستی مطلع شوند.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی برای قطع زنجیره بیماری گفت: شستن مستمر دست ها، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب سه راهکار ساده برای پیشگیری از بیماری و قطع زنجیره ابتلا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: تعداد زیادی از اصناف به دلیل اینکه مشتریان آنها بدون ماسک بودند و یا فاصله اجتماعی را رعایت نکردند پلمب شدند، در این راستا از شهروندان درخواست و انتظار داریم تا با رعایت موارد یاد شده، موجب پلمب واحدهای صنفی نشوند.

سه مرکز غربالگری فعال در شهرستان داریم

آسیایی از تبدیل مراکز سلامت شهرستان به مراکز غربالگری خبرداد و اظهار داشت: سه مرکز بهداشت شهید اکبری در پردیس، ولیعصر(عج) در بومهن و جاجرود با جداسازی فضا، به کارگیری پزشک مجرب نمونه گیر، تامین تجهیزات مورد نیاز آزمایش بیماری کرونا به مرکز غربالگری تبدیل شده که اجرای این طرح مورد تقدیر وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همکاری دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان، اظهار داشت: ضد عفونی و گند زدایی ادارات ،مراکز شلوغ شهری و ناوگان حمل و نقل شهری توسط شهرداری های بومهن و پردیس برای قطع زنجیره بیماری اثر بخش خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان از اجرای طرح آموزش پیشگیری محله محور در سطح شهرستان خبرداد و اظهار داشت: شناسایی چند منطقه پرخطر برای آموزش و پیشگیری با همکاری ادارات خدمات رسان شهرستان را بر اساس منویات مقام معظم رهبری در دست اقدام و اجرا داریم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس