معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ


معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان را همه می‌شناسند؛ اما جذابیت جهنم سبز تنها مختص به رانندگان و طرفداران نبوده و خودروسازان هم علاقه زیادی به این پیست دارند. خودروهای جدید معمولاً در این پیست توسعه می‌یابند و نوردشلایف شاهد حضور هر چیزی از سوپرکارهای مشهور گرفته تا هاچبک های کوچک است که همگی آن‌ها نیز … The post معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ...

پیست مشهور نوربرگ رینگ آلمان را همه می‌شناسند؛ اما جذابیت جهنم سبز تنها مختص به رانندگان و طرفداران نبوده و خودروسازان هم علاقه زیادی به این پیست دارند. خودروهای جدید معمولاً در این پیست توسعه می‌یابند و نوردشلایف شاهد حضور هر چیزی از سوپرکارهای مشهور گرفته تا هاچبک های کوچک است که همگی آن‌ها نیز به دنبال رکوردزنی و مشهور شدن هستند.

این پیست حدود ۲۰ کیلومتری دارای برخی از چالش‌برانگیزترین پیچ‌ها و مسیرها بوده و قطعاً رانندگان زیادی با خاطرات بد از آن برگشته‌اند.

همان‌گونه که می‌دانید در چند سال اخیر موضوع رکوردزنی در پیست نوربرگ رینگ اهمیت زیادی برای خودروهای پرفورمنس یافته و مصرف‌کنندگان و خودروسازان نیز به این مساله اهمیت زیادی می‌دهند. همان‌گونه که گفته شد هر خودرویی از هاچبک های کوچک گرفته تا شاسی‌بلند و حتی نمونه‌های الکتریکی در این پیست حضور می‌یابند تا توانایی‌های خود را نشان دهند.

اما صرف‌نظر از نظرات گوناگونی که درباره اهمیت این رکوردها وجود دارد، نوربرگ رینگ همچنان میزبان خودروها بوده و ما هم می‌خواهیم در این نوشتار به سریع‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۰ بپردازیم. با ما همراه باشید.

رکورد کلی نوربرگ رینگ

پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو با زمان ۵ دقیقه ۱۹.۵۵ ثانیه رکورد کلی این پیست مشهور را در اختیار دارد. این خودروی مسابقه‌ای توانسته به حداکثر سرعت ۳۶۸ کیلومتر در ساعت در جهنم سبز دست پیدا کند که خارق‌العاده است. رکورد قبلی از سال ۱۹۸۳ تا زمان ورود پورشه به میدان پابرجا بوده است. این رکورد را اشتفان بلوف با پورشه ۹۵۶ C و زمان ۶ دقیقه و ۱۱.۱۳ ثانیه ثبت کرده بود.

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

رکورد خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ

رقابت برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی تولیدی در جهنم سبز طی این سال‌ها کاملاً فشرده بوده و دلیلش نیز ورود نسل جدید هاچبک ها به میدان بوده است. ما عبارت “خودروی تولیدی” را به‌صورت گسترده‌ای بکار می‌بریم زیرا خودروسازان معمولاً نسخه‌ای سفارشی از هاچبک های خود را برای حمله به رکورد نوربرگ رینگ تولید می‌کنند.

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

شرکت‌هایی همچون سئات، رنو، فولکس‌واگن و هوندا چندین سال است که در این آوردگاه حضور دارند و رنو در سال ۲۰۱۹ با خودروی مگان R.S. تروفی R توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. این هاچبک ۲۹۶ اسب بخاری توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۰.۱ ثانیه طی کرده و رکورد قبلی متعلق به هوندا سیویک تایپ R را بیش از ۳ ثانیه بهبود بخشد.

تروفی R خودرویی ارتقا یافته نسبت به مگان R.S. بوده و از سیستم اگزوز آکراپوویچ، ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق جدید، رینگ‌های سبک‌تر و صندلی‌های کربنی اسپورت سود می‌برد. صندلی‌های عقب نیز برای کاهش وزن حذف شده‌اند. این خودرو قیمت بالایی داشته اما خب با ثبت رکورد جدید در جهنم سبز ارزش‌های بالای خودش را نشان داده است.

رکورد خودروی سدان چهار درب در نوربرگ رینگ

از آنجایی که شاسی بلندها هر روز محبوب‌تر از سدان های خانوادگی می‌شوند خودروسازان نیز به دنبال راه‌های هیجان‌انگیزتری برای جلب نظر مشتریان سنتی هستند. یکی از این راه‌ها تولید نسخه‌های بسیار سریع و پرفورمنس از سدان ها می‌باشد.

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

جگوار XE SV پروجکت ۸ در ابتدا از آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو با زمان ۷ دقیقه و ۲۱.۲۰ ثانیه شکست خورد اما بریتانیایی‌ها در سال ۲۰۱۹ دوباره با XE SV پروجکت ۸ برگشتند و توانسته‌اند رکورد قبلی را ۲.۸ ثانیه بهبود بخشیده و یک دور پیست را در ۷ دقیقه و ۱۸.۳۶ ثانیه طی کنند.

این خودروی دو نفره تعریف خودروی تولیدی چهار نفره را به نوعی تغییر داده اما خب به‌هرحال رکورد جهنم سبز را به نام خود ثبت کرده است.

رکورد خودروی الکتریکی در نوربرگ رینگ

این روزها بیش از هر زمان دیگری نام خودروهای الکتریکی به گوش می‌رسد و بهترین راه برای نمایش توانایی آن‌ها حضور در چنین پیست سرسختی می‌باشد؛ اما آیا خودروهای الکتریکی در این پیست موفق خواهند بود؟ این دقیقاً همان چیزی است که فولکس‌واگن با هیولای الکتریکی‌اش یعنی ID. R به همگان نشان داد. ID. R یک خودروی چهار چرخ محرک ۶۱۷ اسب بخاری است که یک دور پیست را در ۶ دقیقه و ۰۵.۳۳۶ ثانیه طی کرد و نه تنها رکورد قبلی NIO را شکست داد بلکه به دومین خودروی سریع تاریخ این پیست تبدیل شد.

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

اما در ادامه شما را با ۱۰ خودروی سریع تاریخ نوربرگ رینگ آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شاید حضور خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ طی سال‌های اخیر افزایش یافته باشد اما پادشاه این پیست خودروهایی با تولید پایین هستند. این روزها هایپرکارها بیش از هر زمان دیگری در جهنم سبز حضور پیدا می‌کنند…

مک لارن ۷۲۰S

رکورد: ۷ دقیقه و ۸.۳۴ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

۷۲۰S یکی از اصلی‌ترین محصولات اخیر مک لارن بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۷۲۰ اسبی دارد. این خودرو جانشین پرافتخار ۶۵۰S بوده و واقعاً جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست.

شاسی و فرمان دقیق مک لارن باعث می‌شوند این خودرو به سرعت‌هایی استثنایی دست یابد و در نوربرگ رینگ نیز به سرعت فوق‌العاده‌ی ۳۱۹ کیلومتر در ساعت دست یافته است.

مرسدس-ای ام جی GT R Pro

رکورد: ۷ دقیقه و ۰۴.۶۳ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

GT R Pro خودرویی پیست محور و حدی است که قدرت آن بیشتر از نسخه استاندارد R نیست اما از آئرودینامیک و سیستم تعلیق بهتر و تجهیزات مخصوص پیست سود می‌برد. شاید این‌ها تغییرات قابل‌توجهی به شمار نیایند اما باعث شده‌اند Pro حدود ۶ ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد باشد.

داج وایپر ACR

رکورد: ۷ دقیقه و ۰۱.۳ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

بسیاری از افراد امیدوار بودند وایپر ACR بتواند رکورد زیر ۷ دقیقه را ثبت کند اما با اختلاف ناچیزی نتوانست چنین کاری را انجام دهد. البته این خودرو همچنان سریع‌ترین خودروی تولیدی و گیربکس دستی نوربرگ رینگ بوده و در میان ماشین بازها نیز محبوبیت زیادی دارد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری وایپر قدرت ۶۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۱۳ نیوتون متری تولید می‌کند.

فراری ۴۸۸ پیستا

رکورد: ۷ دقیقه و ۰۰.۰۳ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

۴۸۸ پیستا قدرت و تکنولوژی قابل‌توجهی برای حضور در پیست دارد. نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این سوپرکار ایتالیایی خروجی ۷۱۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و خود خودرو نیز تنها ۱۳۸۵ کیلوگرم وزن دارد که ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد ۴۸۸ می‌باشد.

پیستا علاوه بر پرفورمنس عالی در پیست شتاب فوق‌العاده ۲.۸۵ ثانیه‌ای دارد.

لامبورگینی آونتادور SV

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۹.۷۳ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

لامبورگینی به خاطر سوپرکارهای خاطره‌انگیز خود شناخته می‌شود و بنابراین وقتی از پسوند سوپر ولوچه در خودروی آونتادور استفاده کند نتیجه کار مشخص خواهد بود.

سوپر ولوچه یعنی بسیار سریع و بنابراین سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی این خودرو نیز نام خود را به خوبی ترجمه می‌کند. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری آونتادور SV قدرت ۷۴۰ اسبی دارد که ۵۰ واحد بیشتر از نسخه استاندارد می‌باشد. همچنین گیربکس ۷ سرعته نیز دوباره برنامه ریزی شده و همه این‌ها منجر به ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای شده است.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر (پکیج وایساخ)

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

اگرچه مک لارن معمولاً درباره رکورد هایپرکار هیبریدی P1 در نوربرگ رینگ سکوت کرده اما پورشه توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کند. ۹۱۸ اسپایدر اولین و تنها خودرو از بین سه هایپرکار خبرساز عصر معاصر است که زمان رسمی خود در نوربرگ رینگ را اعلام کرده و لافراری و P1 فعلاً اشاره‌ای به عملکرد خود نداشته‌اند.

با وجود قوای محرکه هیبریدی‌ای که قدرت ۸۷۵ اسبی دارد، این هیولای چهار چرخ محرک کاملاً سریع بوده و تا زمان ظهور لامبورگینی اوراکان پرفورمنته رکورددار خودروهای تولیدی در این پیست بوده است.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS (نسل ۹۹۱.۲)

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۶.۴ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

این خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری GT3 استاندارد استفاده کرده و قدرت ۵۱۳ اسبی و ردلاین ۹ هزار دارد. با استفاده از عملکرد استارت مسابقه‌ای شاهد ثبت شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای خواهید بود.

پکیج وایساخ کمک می‌کند وزن خودرو از ۱۴۳۰ به ۱۴۰۰ کیلوگرم برسد. این پکیج شامل سقف فیبر کربنی، رینگ‌های منیزیمی و رول کیج تیتانیومی است.

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

رکورد: ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

پیش از رونمایی بزرگ در نمایشگاه ژنو لامبورگینی ویدئویی از رکورد ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه‌ای اوراکان پرفورمنته را در جهنم سبز منتشر کرد. این خودرو که به شدت استتار شده بود از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استفاده می‌کرد.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

پورشه اولین بار گفت که با ۹۱۱ GT2 RS رکورد حدود ۷ دقیقه و ۵ ثانیه را در نظر داشته اما عملکرد واقعی خودرو بسیار بهتر بود و توانست رکورد اوراکان پرفورمنته را نیز بشکند.

این خودرو با لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ ۲ در پیست حضور یافت و اگرچه این لاستیک‌ها فقط برای ۹۱۱ GT2 RS توسعه یافته‌اند اما به‌صورت استاندارد و جاده‌ای در نسخه‌های استاندارد هم بکار می‌روند. اخیراً مدل GT2 RS MR ارتقا یافته توسط منتی ریسینگ رکورد ۶ دقیقه و ۴۰.۳ ثانیه را ثبت کرده است.

همان‌گونه که دید مدل‌های دیگری از ۹۱۱ نیز در لیست حضور دارند و بنابراین می‌توان گفت این خودرو با جهنم سبز بسیار آشناست.

لامبورگینی آونتادور SVJ

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

لامبورگینی که نظاره‌گر شکسته شدن رکورد خود بود به سرعت دست‌به‌کار شد و آونتادور SVJ را روانه جهنم سبز کرد. این خودرو رکورد فوق‌العاده‌ی ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه را بر جای گذاشت که بیش از ۲ ثانیه سریع‌تر از GT2 RS می‌باشد. نیروگاه مشهور لامبورگینی این بار قدرت ۷۶۰ اسبی تولید می‌کند.

این خودرو بر پایه آونتادور SV تولید شده، خودرویی که خودش زمانی رکورددار جهنم سبز بود. حالا توپ به زمین پورشه افتاده و شاید دوباره شاهد رکوردشکنی دیگری باشیم…

دیگر لپ تایم‌های قابل‌توجه در نوربرگ رینگ

اگر فکر می‌کنید رکوردهای نوربرگ رینگ به این ۱۰ خودرو محدود می‌شوند باید گفت این‌طور نیست. خودروهای زیاد دیگری نیز وجود داشته‌اند اما به نوعی در بخش خاکستری صنعت خودرو حضور دارند. آیا اگر خودروی تست شده دارای لاستیک‌های مخصوص باشد در این لیست قرار می‌گیرد؟ آیا باید خودروهای مسابقه‌ای را نیز جزو این دسته حساب کنیم؟ پروتوتایپ های خودروهای جدید چطور؟ این موارد جای بحث و تردید دارند.

رادیکال SR8 LM

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشته و نسبت قدرت به وزن ۶۹۰ آن باعث می‌شود تعریف خودروی جاده‌ای به چالش کشیده شود. اگرچه این خودرو در لیست ۱۰ تایی ما حضور نداشت اما قطعاً ارزش تحسین را دارد.

این خودرو شبیه نمونه‌های مسابقه‌ای بوده و قطعاً با آن به خرید نخواهید رفت. این خودرو در سال ۲۰۰۹ رکورد ۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه را در نوربرگ رینگ بر جای گذاشت.

NextEV NIO EP9

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

این خودروی تمام الکتریکی زمان باورنکردنی‌ای را در جهنم سبز ثبت کرده است. البته بعداً گفته شد که NIO از لاستیک‌های سفارشی استفاده کرده و به همین خاطر در لیست ۱۰ تایی ما حضور نداشت.

مک لارن P1 LM

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۳.۲ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

بله حالا وارد قلمروی خاکستری دنیای خودرو می‌شویم. P1 LM نسخه جاده‌ای و قانونی از P1 GTR مختص پیست بوده و توسط لانزانته توسعه یافته است. این خودرو حدود ۳ ثانیه سریع‌تر از NIO الکتریکی عمل کرده است.

اما به عنوان نسخه‌ای سفارشی از یک خودروی مختص پیست ما تصمیم گرفتیم آن را در لیست ۱۰ تایی خود قرار ندهیم ولی خب این وضعیت بحث‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS MR

رکورد: ۶ دقیقه و ۴۰.۳ ثانیه

معرفی سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ

همانند مک لارن P1 LM، این خودرو نیز جای بحث زیادی دارد. برخلاف نسخه استاندارد GT2 RS، این مدل به‌طور خاص برای حضور در نوربرگ رینگ توسعه یافته است. MR خودرویی قانونی برای جاده‌ای است اما دارای قطعات پرفورمنس بیشتر است که باعث برتری آن نسبت به نسخه استاندارد می‌شود. همچنین وقتی این خودرو را بخرید فقط باید با آن در پیست حضور یابید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟