راهیان نور بستری برای گسترش فرهنگ شهادت است


راهیان نور بستری برای گسترش فرهنگ شهادت است

سنندج - ایرنا - مسوول سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان گفت: راهیان نور ظرفیت و بستر مهمی برای گسترش فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است.

فرهاد غلامی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از شیوع کرونا ۳۰۰ هزار نفر در سال از مناطق یادمان شهدای کردستان بازدید می‌کردند که موقتا این بازدیدها متوقف شده است.

وی افزود: سنوات گذشته عاشقان شهدا پای برهنه به یادمان‌های کردستان می‌آمدند تا با شهدا و خدای شهدا ارتباط بگیرند.

غلامی با بیان اینکه با گذشت ۴١ سال هنوز شاهد مظلومیت شهدا هستیم اضافه کرد: دشمن با تمام توان خود وارد شده و می‌خواهد این فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی را از ما بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهدا کمک کرده‌اند توطئه‌های دشمن نقش بر آب شود یادآور شد: دشمن در فضای مجازی و حقیقی به دنبال گرفتن این فرهنگ است اما هر روز این فرهنگ گسترش می‌یابد و امروز می‌بینیم شهدای مدافع حرم، امنیت و امر به معروف در جامعه سر بر می‌آورند.

غلامی تاکید کرد: بسیاری از شهدا از همین نقاط یادمانی ارتباط معنوی خود را آغاز کردند و امروز مکتب شهادت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر وجب این منطقه آغشته به خون شهدا است افزود: در کردستان با شروع انقلاب اسلامی دشمن به مبارزه با فرهنگ انقلاب و کاشتن تخم نفاق و نفرت پرداخت.

غلامی اظهار داشت: در این منطقه در دو جبهه با دشمن بعثی و دشمنان داخلی در جنگ بودند و امروز هم در کردستان بعد از ۴١ سال هنوز شهید می‌دهیم و مردم کردستان همچنان ایستاده‌اند و برای جمهوری اسلامی جانفشانی می‌کنند.

استان کردستان دارای یک هزار نقطه یادمانی است که زائران از ۲۰ نقطه آن بازدید می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش