جشن وحدت با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود


جشن وحدت با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

رشت - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان کرد : جشن وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر انسجام و اتحاد مسلمانان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آوای جشن وحدت از ماذنه های مساجد گیلان طنین انداز می شود.
وی اظهار داشت: آذین‌بندی مساجد و محلات، اجرای طرح تلاوت قرآن کریم، انتشار بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره شخصیت پیامبرمکرم اسلام (ص) و هفته وحدت در شبکه‌های اجتماعی و نیز تولید متن، دل نوشته، عکس، نقاشی، شعر و ... در قالب پویش # ما - امت - رسول الله- هستیم را از دیگر برنامه‌های این ایام در کانون‌های مساجد با بهره‌گیری از فضای مجازی عنوان کرد.

وی از برگزاری نشست سیاسی و سخنرانی در مساجد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و اعلام کرد: پرداختن به امور خیریه همچون تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تهیه لوازم تحریر برای دانش‌آموزان نیازمند و توزیع آن در ۱۳ آبان همزمان با روز دانش‌آموز، اهداء خون، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونایی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در کانون‌های مساجد استان است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان گفت: مساجد همیشه ظرفیتی عظیم در راستای فرهنگ سازی بوده و امروز می توان از این ظرفیت در راستای گردشگری نیز بهره گرفت.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت مساجد در راستای توسعه گردشگری و تامین امنیت شایسته برای گردشگران منجر به تقویت پایبندی به هنجارها و آداب رسوم دینی محلی با استفاده از بستر و فضای آرام ‌بخش معنوی مساجد می‌شود و این جایگاه را می‌توان از دو منظر ارزش سیر و سفر در اسلام و جایگاه معنوی مساجد و امامزادگان و میراث فرهنگی مساجد مورد بررسی قرار داد.
هفدهم ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی