قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد 


قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت دارد 

قم - ایرنا - استاندار قم در بازدید از بیمارستان 220 تختخوابی مادر پردیسان، بر ضرورت اهتمام مسئولان برای بهره برداری هرچه سریعتر از این بیمارستان تاکید و بیان کرد:‌ قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت را دارد.

به گزارش ایرنا از استانداری قم، بهرام سرمست روز یکشنبه، در اظهاراتی رصد پروژه های بیمارستانی را در دستور کار مسئولان استان دانست و تصریح کرد: رفع موانع بیمارستان های دچار مشکل مورد اهتمام ویژه مسئولان قم است.

وی گفت: با بهره برداری از تمامی بیمارستان های استان حدود ۲هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود اضافه می شود و قم می تواند به قطب گردشگری سلامت مبدل شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: با بهره برداری از بیمارستان مادر، ۲۲۰ تخت به تعداد تخت های بیمارستانی قم اضافه خواهد شد.

وی در ادامه تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: این بیمارستان در حال حاضر میزبان ۱۰۰ تن از بیماران است و به زودی به صورت رسمی بهره برداری خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به برنامه ریزی ها برای افتتاح بیمارستان مادر ادامه داد: وقوع آتش سوزی اخیر که البته با اقدام خوب آتش نشانی خیلی سریع مهار شد، موجب تاخیر در بهره برداری از این بیمارستان شد.

سرمست همچنین طی سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در اسفند ۹۸ اظهار کرد: از نخستین اقدامات مدیریت استان بازبینی زیرساخت های درمانی و تلاش برای ارتقاء آنها بود.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس