شاعران آستارا شعر وحدت سرودند


شاعران آستارا شعر وحدت سرودند

آستارا - ایرنا - همایش ادبی تجلی وحدت در آئینه شعر، به مناسبت ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت مسلمانان، با شعرخوانی شاعران شیعه و سنی در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مسئول انجمن شعر و ادب شهریار اداره ارشاد آستارا عصر یکشنبه در محفل ادبی سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: این برنامه با مشارکت اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و نقش شاعران و ادبا در تحکیم اتحاد اسلامی مهم است.

هوشنگ مجرب افزود: شعر و ادبیات، بهترین ابزار وصف ویژگی ها و فضایل حضرت محمد مصطفی (ص) است و در این راستا شاعران آستارا پیشرو هستند.

وی اظهار کرد: در تاریخ تمدن فرهنگ ایران زمین، همواره یکی از بهترین سرچشمه ها و آبشخورهای شعر و هنر، عرفان الهی و آموزه ها و مبانی انسان ساز دین بوده است.

وی بیان کرد: علم، ادب و شخصیت پیامبر اسلام در شعر شاعران بزرگ به خوبی تجلی یافته و پیام هفته وحدت حفظ اقتدار و عظمت ملت اسلامی در پرتو معارف اسلام و قرآن است.

در ادامه این آئین عیسی پاشاپور، تقی ضامن، نورجهان پوراحمدی، روح الله دنیادیده، هوشنگ مجرب، شیما مولایی فرد، رویا بخشنده، حامد عباداللهیان، کیوان رادفر و رضا شاهی شعر خواندند و مطابقی مداح اهل بیت (ع) نیز مولودی خوانی کرد.

دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی