گردهمایی علمای گنبدکاووس در اعتراض به رییس جمهور فرانسه


گردهمایی علمای گنبدکاووس در اعتراض به رییس جمهور فرانسه

گنبدکاووس - ایرنا - جمعی از طلاب و استادان حوزه‌های علمیه شهرستان گنبدکاووس نسبت به اظهارات چندی پیش مکرون رییس جمهوری فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام (ص) و حمایت از بازنشر کاریکاتورهای موهن علیه ساحت مقدس آخرین فرستاده الهی اعتراض و آن ‌را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود یکصد نفر از علما و روحانیون اهل تشیع گنبدکاووس شامگاه یکشنبه همزمان با ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلی نمازجمعه این شهرستان دور هم جمع شده و تراکت‌هایی در دست داشتند که روی آن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" به دو زبان فارسی و انگلیسی و نیز عبارت "باید حضور فساد انگیز آمریکا از این منطقه برچیده شود"، درج شده بود.

امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم، علت بی‌احترامی و هتک حرمت هر از چندگاه دشمنان اسلام به ساحت مقدس پیامبر (ص) و خاندان مطهرش را ترس آنها از گسترش روز افزون دین اسلام در جهان دانست و تصریح کرد: نبی مکرم اسلام جلوه و نوری بی‌پایان از ذات اقدس الهی دارد که با این حرکت‌های سخیف از بین نمی‌رود اما این خود دشمنان و توهین کنندگان هستند که خوار و ذلیل می‌شوند.

حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید بر ضرورت پاسخ شدید اما توام با منطق و مهربانی نسبت به توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر (ص) از سوی امت اسلامی، گفت: پاسخ‌ها باید سبب طلوع بیشتر حقایق دین مبین اسلام و چهره نورانی نبی مکرم آن درجهان شود.

وی افزود: وقتی پاسخ‌های امت اسلامی به هتاکان به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) به‌دور از خشنونت باشد، بدون تردید آنها را از کرده خود پشیمان و به عذرخواهی از حدود ۲ میلیارد مسلمانان وادار می‌کند.

گردهمایی علمای گنبدکاووس در اعتراض به رییس جمهور فرانسه

به گزارش ایرنا، "امانوئل مکرون" رییس ‌جمهوری فرانسه چندی پیش تحت عنوان آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان و مسوولان را شعله‌ورتر کرد تا جایی که "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران نیز انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلام و مسلمانان را سوء‌ استفاده از آزادی بیان دانست و هشدار داد که "توهین به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان و مقدسات‌شان باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در جهان خواهد شد".

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت مکرون رییس‌جمهوری این کشور از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به روند رو به افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی همه افراد جامعه تاکید کرد و گفت: ماسک زدن، شستن دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفتن به سفرهای غیرضروری از مهمترین توصیه‌ها برای مقابله و پیشگیری از کرونا است که بایستی مورد توجه و عمل قرار گیرد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه افراد جامعه باید توصیه‌های ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا را رعایت نمایند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدخلیل صفی الحسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در این گردهمایی از علما و روحانیون این شهرستان خواست تا مردم را بیشتر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا، تشویق و ترغیب نمایند.

در این گردهمایی همچنین از زحمات حدود سه دهه فعالیت حجت الاسلام "علی بیات کوهسار" مسوول دفتر سابق امام جمعه گنبدکاووس قدردانی و حجت الاسلام "علی فدایی" به عنوان مسوول دفتر جدید امام جمعه این شهرستان معرفی شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید