13 آبان نماد همدلی و استکبارستیزی ملت ایران


13 آبان نماد همدلی و استکبارستیزی ملت ایران

کرج - ایرنا - 13 آبان نمادی از همدلی در راه استکبار ستیزی است که امسال مردم انقلابی ایران با گرامیداشت این روز تاریخی و ملی باردیگر وحدت و مقاومت خود را برای جهانیان به نمایش می گذارند.

۱۳ آبان سالروز سه رخداد تبعید حضرت امام خمینی، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است که در تقویم ملی و تاریخی ایران به ثبت رسیده است تا فراموش نکنیم دراین روز به یادماندنی موجی از استکبار ستیزی درایران اسلامی شکل گرفته و همچنان ادامه دارد.

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار در نگاه ملت ایران فقط یک شعار نیست بلکه به یک فرهنگ استکبارستیزی تبدیل شده است که نشان از ایستادگی، مقاومت و فریاد حق طلبی مردم این مرز و بوم در مقابل مستکبران دارد.

مهمترین پیام این سه رویداد تاریخی همان مبارزه با مستکبران عالم و مقابله با ظلم و بی عدالتی است.

هرساله ملت ایران با برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی حرکت می کنند و جنایات و بدعهدی های آمریکا را تبیین می کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این راهپیمایی تبدیل به تجمع با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تبدیل شده است.

بار دیگر تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه با معلمانشان به نمایندگی در این تجمع ضد استکباری شرکت می کنند .

هر زمانی که در مقاطع مختلف شاهد تندروی و بد خلقی نسبت به نظام جمهوری اسلامی از سوی بیگانان بودیم ملت ایران با سلایق مختلف اعلام مخالفت کردند که نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

همبستگی

مسوول بسیج فرهنگیان البرزگفت: در ۱۳ آبان امسال بار دیگر غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد که موجب همبستگی بیشتر آنان در مقابل استکبارگران می شود.

مجتبی آمرکاشی اظهارداشت : این ملت با همه کمبودها و تحریم ها همواره در صحنه حضور داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان نشانه یکی بودن ما در مقابله با آمریکا و اعلام وحدت در حمایت از اسلام، انقلاب ، نظام و ولایت است.

وی با بیان اینکه آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و این مهم را نمی خواهد،اضافه کرد:ایران مبتنی بر استقلال است و این آرمان انقلاب مورد استقبال برخی کشورها از جمله آمریکا نیست و از این رو با ما دشمنی می کنند.

وی ادامه داد: شعارها و فریادهای ۱۳ آبان روز آزادی خواهی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران در برابراستکبار و زورگویان عالم باشکوه تر ازهمیشه طنین انداز می شود.

آمرکاشی تصریح کرد: ۱۳ آبان تقویت حس همگرایی، هم افزایی، انسجام و وحدت درمقابل ظالمان و مستکبران را در بین ملت ایران بیشتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این روز یادآور سه حرکت بزرگ تاریخی از جمله تبعبد حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط رژیم طاغوت، تسخیرلانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و به شهادت رساندن جمعی از دانش آموزان در اعتراض به سلطه گری استکبار جهانی است.

مسوول بسیج فرهنگیان استان البرز افزود: دراین سال ها حضور پرشور وحماسی مردم در این روز نشان از ولایتمداری، پایبند بودن مردم به آرمان های انقلاب و امام راحل، نظام، رهبری و ظلم ستیزی دارد.

۱۳ ابان روزی سرنوشت ساز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت : تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ توسط رژیم ستمشاهی، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان معترض به دخالت‌های آمریکا در ایران، در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸از جمله رویداد های بزرگی است که این روز را به یوم الله تبدیل کرد و در اذهان مردم ماندگار شد.

فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: با توجه به دشمنی آمریکا با ملت ایران و اقدام خصمانه دولت این کشور درتصویب تحریم های بی رحمانه علیه ایران، مقابله با منافع ملی ایران و تهدید جمهوری اسلامی به شیوه های مختلف دردستور کار قرار داده است .

وی ۱۳ آبان را نماد تقویت روحیه استکبار ستیزی ایران است دانست و اضافه کرد: تقویت روحیه استکبار ستیزی یکی از ارزش های والای گفتمان و اندیشه اسلامی از طریق تبیین و برگزاری با شکوه این مراسم با سردادن ندای مرگ بر آمریکا است. راهپیمایی ۱۳ آبان زمینه ساز ارتقا آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه های خصمانه آمریکا در مقابله با انقلاب به ویژه سیاست های جدید این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران می شود.

وی یادآورشد: تبیین چرایی شعار استراتژیک و مهم مرگ بر آمریکا برای عموم مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان از اهداف دیگر برنامه های ۱۳ آبان در ایران اسلامی است.

فهمیده تصریح کرد: ۱۳ آبان همایش همدلی، همسویی و همگرایی مسئولان نظام و در مجموع وحدت ملی در ایران است که نقش یک پشتوانه مردمی را برای انقلاب و نظام دارد.

وی اضافه کرد: دراین روز بار دیگر می خواهیم به جهانیان اعلام کنیم ما ملت ایران از کشورمان تا پای جان دفاع می کنیم. این روز نماد ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی و دشمنان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: مناسبت‌های مهمی مثل ۱۳ آبان تعطیلی‌بردار نیستند، اگرچه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری راهپیمایی وجود ندارد و این روز ملی به صورت تجمع و برای دانش آموزان در فضای مجازی " بستر شبکه شاد" برگزار می شود.

انعکاس ارزش ها

مسوول بسیج دانش آموزی البرز هم گفت: استکبار جهانی به دنبال کمرنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا است که باید یوم الله ۱۳ آبان را ویژه برگزار کنیم تا هم ارزش‌ها را انعکاس داده و هم بی‌تفاوت نباشیم تا دشمنان بدانند که شعارهایی مثل "مرگ بر آمریکا" فراموش نمی‌شوند.

سید جلیل موسوی اظهارداشت : با توجه به حساسیت بالای روز ۱۳ آبان ویژه برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت این روز مهم در استان البرز با محوریت دانش آموزی تدارک دیده شده و در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی نگذاریم این روز مهم کمرنگ جلوه کند.

وی به همزمانی یوم الله ۱۳ آبان امسال با سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت پرداخت و خاطرنشان کرد: طنین انداز شدن شعارهای "لبیک یا محمد(ص)" و " مرگ بر آمریکا" از سوی مردم مومن و ولایی استان از پشت‌بام‌ خانه‌ها و پنجره‌های منازل هم باشیم.

وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در استان به شکل اجتماع نمادین و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می شود..

موسوی از ۱۳ آبان به عنوان یک سابقه درخشان در مبارزه با استکبارستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و یادآورشد: جانفشانی دانش آموزن در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی و مواضع ضد استکباری امام (ره) از سال ۴۲ تاکنون نشان دهنده اهمیت موضع گیری در برابر مواضع استکباری است.

وی اضافه کرد: : امروز شاهد آن هستیم که با گذر زمان دشمنان انقلاب اسلامی ترفندهای پیچیده تری را برای ضربه به نظام اسلامی در پیش گرفته اند لذا ضرورت دارد با برنامه ریزی، اجرای برنامه های فرهنگی این روز تاریخی و ماندگار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان را باید هرچه با شکوه تر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم، اضافه کرد: با پافشاری بر مواضع استکبارستیزی عوامل سوء استفاده کننده داخلی و آمریکایی نسبت به مواضع خود در قبال ایران اسلامی، عقب نشینی خواهند داشت.

مسوول بسیج دانش آموزی البرز ادامه داد: دانش آموزان بسیجی استان دراین روز بار دیگر با آرمان های انقلاب، امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

وی تاکید کرد: امسال برنامه‌های بسیج دانش آموزی با هدف ایجاد معرفت و بینش بیشتر نسبت به انزجاراز آمریکا و معرفی جنایت‌های آن با شعار" دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی" در فضای مجازی برنامه ریزی شد.

احیای روحیه انقلابی

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی استکبار ستیزی زمانی برای احیای روحیه انقلابی بویژه در بین نسل نو است.

علی حدادی اظهارداشت : هرساله با فرا رسیدن ۱۳ آبان، اقشار و گروه های مختلف مردم بویژه دانشجویان و دانش آموزان میهن اسلامی، فریاد ضد امپریالیستی سرداده و با آرمان های انقلاب تجدید پیمان می کنند.

وی بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان مومن و انقلابی میهن اسلامی در ۱۳ آبان ۵۸ به تجمع اعتراضی مقابل دانشگاه تهران پرداخته و اقدام به تسخیر سفارت آمریکا موسوم به لانه جاسوسی کردند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب نیازمند برخورداری اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان از روحیه انقلابی است.

حدادی ادامه داد: در مورد واقعه ۱۳ آبان، باید ۲ موضوع را از یکدیگر تفکیک کنیم، مسائله اول همان روحیه انقلابی است و مسئله دیگر عقلانیت و ثبات نظام سیاسی است.

وی یاد آورشد: وظیفه همه ما این است که به این نسل آگاهی ببخشیم و لازم است که در این راستا قوانین لازم نیز ایجاد و پیش بینی شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در راستای بصیرت افزایی گام بردارند و به تشریح اتفاقات اوائل انقلاب بپردازند و باید سوال اساسی این باشد، که تسخیر سفارت آمریکا برای ما چه دستاوردهایی داشته است.

وی تاکید کرد: تحلیل و بررسی رویداد های ۱۳ آبان برای نسل امروز به خصوص در فضای مجازی و حقیقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استان البرز در دوران دفاع مقدس ۹۳ فرهنگی و ۳۷۶ دانش آموز تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرد.

هفتم تا ۱۳ آبان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟