توجه دولت به زیرساخت‌های کردستان قابل تقدیر است


توجه دولت به زیرساخت‌های کردستان قابل تقدیر است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: توجه دولت تدبیر و امید به زیرساخت‌های این استان در حوزه راه قابل تقدیر بوده و پروژه راه‌آهن همدان - سنندج گویای این واقعیت است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا در آیین ریل‌گذاری مکانیزه راه آهن همدان - سنندج در محدوده شهر همدان، با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه و راه آهن برای توسعه کردستان بسیار اهمیت دارد و اهتمام رییس جمهوری به توسعه این استان بسیار ارزشمند بوده و باید قدردان دولت برای اجرای پروژه‌های مهم زیرساختی در این استان بود.

وی با بیان اینکه اتصال راه آهن تهران و همدان به سنندج، باعث توسعه کردستان در بخش‌های مختلف خواهد شد، یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه مهم در سال آینده، روزهای درخشانی را در کردستان شاهد خواهیم بود.

استاندار کردستان به تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتاری از اراضی کردستان اشاره کرد و افزود: توسعه این استان با همکاری و تعامل بین دولت و دیگر دستگاه‌ها قابل تحقق است و این مهم به طور قطع اتفاق خواهد افتاد.

این مسیر به طول تقریبی ۱۵۱ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که بخش تهران - همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است که قطعه اول آن به طول ۶۴.۵ کیلومتر و ۸۳ درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول ۵۶ کیلومتر و ۷۰ درصد پیشرفت و قطعه سوم هم ۲۹ کیلومتر و ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.

طول طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!