مروجان نماز در تالش تجلیل شدند


مروجان نماز در تالش تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - مروجان و فعالان جوان نماز در تالش به مناسبت ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت مسلمانان، با حضور مسئولان استانی و محلی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان روز دوشنبه در همایش ترویج نماز در سالن شهید مصطفی خمینی شهرستان تالش، با تبریک سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق (ع)، مساجد را حلقه واسط زنجیر خانه و مدرسه دانست و بر تحکیم پیوند معنوی آنها تاکید کرد.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی گفت: ترویج فرهنگ نماز و تحقق آن نیازمند تلاش و احساس مسئولیت همگانی است و همه باید در راستای اقامه نماز با حضور حداکثری گام برداریم.

وی افزود: مدیران و مربیان مدارس باید دانش آموزان را با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی برای خواندن نماز به مساجد ببرند و به احیای این فریضه واجب، بیش از همیشه اهمیت داده شود.
محمد حسین شاهکویی فرماندار تالش نیز در این همایش، نماز را داروی شفابخش انسان ها دانست و تلاش فعالان و مروجان جوان این عرصه را ارزشمند توصیف کرد.

وی گفت: نماز، انسان را از بلایا دور و به‌ تعالی و رشد هدایت می ‌کند و اقامه نماز موجب آرامش روح می ‌شود و انسان را در راستای عبودیت و بندگی ثابت قدم نگه می دارد.

حجت الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه تالش هم گفت: باید درباره نماز، تفکر جهانی داشته باشیم و جوان ایرانی می تواند در ترویج و اشاعه این فریضه در جهان موثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: راه مصونیت جوانان در مقابل آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، نمازخوان بودن آنهاست و رسانه ها لطافت و زیبایی‌های نماز را به درستی برای جامعه و نسل جوان تبیین کنند.
در پایان از ۲۱ چهره فعال و مروجان نماز تجلیل شدند.

دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب استان گیلان واقع شده و حدود ۴۰ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی