فرماندار: هلیلان تنها شهرستان با وضعیت زرد کرونا در ایلام است


فرماندار: هلیلان تنها شهرستان با وضعیت زرد کرونا در ایلام است

ایلام - ایرنا - فرماندار هلیلان گفت: این شهرستان در حال حاضر تنها شهرستان با وضعیت زرد کرونا در استان است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سهل‌انگاری مردم و ناظران بهداشتی وضعیت این شهرستان نیز قرمز خواهد شد.

سعید شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه شهرستان هلیلان در بین سه استان ایلام، لرستان و کرمانشاه قرار دارد و احتمال شیوع و افزایش مبتلایان در این شهرستان بسیار زیاد است اما با تلاش مجموعه فرمانداری، دستگاه‌های اجرایی، مدیریت شبکه بهداشت و مشارکت مردم وضعیت کرونا در این شهرستان زرد است.

شهبازی افزود: ادارات شهرستان باید با مجموعه شبکه بهداشت جهت انتقال سریع نمونه کرونا به مرکز استان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: در شهرستان هلیلان نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت، همه اصناف را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ملزم کرده است.

فرماندار هلیلان افزود: ادارات نباید به ارباب رجوعی که فاقد ماسک است خدمت ارایه دهند و کارکنان ادارات نیز باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را با دقت رعایت کنند.

شهبازی تاکید کرد: در مدارس روستایی و عشایری شهرستان در صورتی که امکان دسترسی دانش‌آموزان به تلویزیون و فضای مجازی مهیا نباشد با رضایت اولیای دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی (حداقل دو متر) تشکیل کلاس حضوری با جمعیت کم مجاز است.

وی با بیان اینکه مدیران سطح شهرستان نباید در دورکاری کارکنان سلیقه‌ای عمل کنند، افزود: شرایط دورکاری به عنوان مصوبه استانی و کشوری ستاد کرونا در هلیلان نیز اجرا می‌شود.

شهبازی تاکید کرد: برای مقابله هم‌جانبه با کرونا و تشدید محدویت‌ها در این شهرستان علاوه بر برگزاری جلسه هفتگی ستاد کرونا در فرمانداری، ستاد کرونا بخش‌ها نیز هر دو هفته یک جلسه را با حضور بخشداران و دهیاران روستاها برگزار می‌کنند.

فرماندار هلیلان گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان همه سالن‌های دولتی و عمومی شهرستان هلیلان نیز تا اطلاع بعدی در این شهرستان تعطیل هستند که نظارت این محدودیت بر عهده اداره ورزش و جوانان شهرستان است.

به گفته شهبازی برای مقابله با کرونا و تشدید نظارت‌های کرونایی در هلیلان گروهی متشکل از نماینده فرماندار، کارشناس مرکز بهداشت، نماینده اصناف و بخشدار مرکزی در شهرستان فعال شده است و این گروه در بازدیدهای دوره‌ای خود از نانوایی‌ها و مراکز خرید سطح شهرستان ضمن نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در صورت تخلف برخورد قانونی و در صورت نیاز این مراکز را پلمب می‌کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان و سرنشینان بدون ماسک در این شهرستان با همکاری نیروهای راهنمایی و رانندگی اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط