100 هزار دانش‌آموز مشهدی به تجهیزات مجازی دسترسی ندارند


100 هزار دانش‌آموز مشهدی به تجهیزات مجازی دسترسی ندارند

مشهد- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شهر مشهد به عنوان شهر یادگیرنده ، حدود 100 هزار دانش‌آموز به وسایل آموزش مجازی دسترسی ندارند.

شهناز رمارم روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: متاسفانه ٢٥ درصد جامعه دانش‌آموزی مشهد به اینترنت و سه درصد نیز به هیچ وسیله آموزش غیرحضوری، دسترسی ندارند.

رمارم ادامه داد: نداشتن تجهیزات مورد نیاز برای آموزش غیرحضوری اثرات منفی بر روحیه دانش‌آموزان دارد و باید از طُرُق مختلف به دانش آموزان محروم کمک کرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری نیز می تواند این تجهیزات را تهیه و به صورت امانی دراختیار دانش آموزان بگذارد.

رمارم افزود: دختران دانش آموز در این عرصه بیشتر از پسران در معرض خطر هستند و نباید کرونا به عامل دور ماندن دختران و پسران از تحصیل تبدیل شود.

وی تاکید کرد: محتوای آموزشی نیز باید محتوایی شایسته دانش‌آموزان باشد و با کمک به بهبود وضعیت آموزشی شهر و کشور آینده خوبی را رقم بزنیم.

او ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونا، دانش‌آموزان شرایط متفاوتی دارند با این حال در ابتدای مهر امسال در مشهد، ٦٠٠ هزار دانش آموز در کلاسهای درس حضور یافتند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن١٣ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از تجمع ١٣ آبان جلوگیری می‌شود اما طبق شنیده‌ها، قرار است فردا تجمعی در حرم مطهر رضوی انجام شود.

رمارم افزود: با توجه به شرایط حاد کرونایی، از دست اندرکاران می خواهم یا از برگزاری این تجمع جلوگیری شود یا با حداقل افراد و حداکثر پروتکلها برگزار شود.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است