تخریب بنای 500 ساله تاریخی مدرسه عمادیه / لزوم ورود میراث فرهنگی و مسئولین در دفاع از بنای تاریخی گرگان


تخریب بنای 500 ساله تاریخی مدرسه عمادیه / لزوم ورود میراث فرهنگی و مسئولین در دفاع از بنای تاریخی گرگان

مسئول و مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان از تخریب بنای 500 ساله تاریخی مدرسه عمادیه خبر داد و گفت : مسئولین استانی با جدیت جلوی این کار را بگیرند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فاروقی اول مسئول و مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان "عمادیه" در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اذعان کرد :بنای تاریخی عمادیه یک بنای موقوفی از زمان صفویان می باشد که برای طلاب ذکور از سوی واقف، وقف گردیده است و از آن زمان تاکنون در عرصه علم و فضیلت فعال بوده و بزرگانی همچون میرداماد و شیخ بهایی و ملاصدرا در این مدرسه تدریس نموده اند.

وی افزود: قریب به پانزده روز پیش عملیات ساختمانی در ضلع شرقی حوزه شروع گردیده است که فردی بنام حجت الاسلام غلام حسین سپهر استرآبادی در یک اقدام غیرقانونی به عملیات ساخت و ساز نموده است.

مسؤل حوزه علمیه عمادیه گرگان با اشاره به اینکه از زمان شروع عملیات ساخت وساز میراث از طریق مدرسه در جریان امور قرار گرفته بود، اظهار داشت : خوشبختانه ما از همان ابتدا زمان شروع غیرمجاز ساخت و ساز متوجه شدیم و سریعاَ به میراث فرهنگی گزارش دادیم که چنین اتفاقی در حال انجام است .

وی تاکید کرد : الحمدلله میراث فرهنگی تاکنون با مدرسه همکاری های خوبی در زمینه توقیف عملیات و تذکر در عدم تکرار و دستور به تخریب اضافات احداثی داده است.

حجت الاسلام فارقی با بیان اینکه این مدرسه جزئی از دارایی های ارزشمند تاریخی شهر گرگان بوده ، اذعان کرد : بنده یکبار دیگر از مسولین میراث فرهنگی تقاضا دارم در این زمینه زودتر ورود کنند و نیز این بنای تاریخی 500ساله شناسنامه فرهنگی و تاریخی این شهر کهن می باشد و با تمامیت توان خود در حفظ و پاسداری از این میراث مهم شهر گرگان کوشا باشند .

وی گفت : مسئولین استان نگذارند که روزی بیاید که جای خالی بنای تاریخی را مردم شهر حس کنند، این بنای مهم باید تا ابد در پیکر این شهر فرهنگ و هنر احساس گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403