ساخت 2 طرح بزرگ زیست‌محیطی پتروشیمی شهید تندگویان آغاز شد


ساخت 2 طرح بزرگ زیست‌محیطی پتروشیمی شهید تندگویان آغاز شد

عملیات اجرایی دو طرح جدید زیست‌محیطی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با سرمایه‌گذاری بیش از 2.5 میلیون یورو و 210 میلیارد ریال و با هدف صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی شهید تندگویان، کلنگ احداث و اجرای دو پروژه مهم زیست‌محیطی در ماهشهر امروز (دوشنبه، ۱۲ آبان‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان و جمعی از مدیران صنعت پتروشیمی به زمین زده شد.

بر این اساس، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲.۵ میلیون یورو و ۲۱۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ساخت دو پروژه سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج‌های خنک‌کننده و راکتورهای بی‌هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب پتروشیمی شهید تندگویان آغاز شد.

هدف از ساخت و بهره‌برداری از پروژه سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج‌های خنک‌کننده، استفاده بهینه از منابع آب، بازیافت آب برج‌های خنک‌کننده با استفاده از فناوری مدرن، تأمین کمبود آب RO برج‌های خنک‌کننده در فصول گرم و صرفه‌جویی در مصرف آب است. اجرای این پروژه زیست‌محیطی با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیون یورو و ۶۰ میلیارد ریال و در راستای استفاده بهینه از منابع آبی کشور و صرفه‌جویی روزانه بیش از ۲۴۰۰ مترمکعب آب بلودان، کاهش میزان و شدت مصرف آب و تولید فاضلاب کلید خورده است.

افزون بر این، پروژه احداث راکتورهای بی‌هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب هم با هدف افزایش ظرفیت تصفیه بی‌هوازی تصفیه‌خانه پتروشیمی شهید تندگویان به‌منظور کاهش اثرات ناشی از نوسانات کیفی به واحدهای پایین‌دست، سهولت انجام عملیات تعمیر و نگهداری راکتورهای بی‌هوازی موجود به‌منظور تأمین شرایط مطلوب راکتورها و کمک به ارتقای راندمان واحدهای هوازی و در نهایت عملکرد تصفیه‌خانه آغاز شد.

کلنگ ساخت این پروژه هم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و به‌منظور کاهش مصرف انرژی و حذف موثر آلاینده‌ها، افزایش راندمان کل تصفیه‌خانه و انتقال آلودگی کمتر به واحدهای تصفیه پایین‌دست به زمین زده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟