امام جمعه زاهدان: تحقق اهداف انقلاب نیازمند کار بیشتری است


امام جمعه زاهدان: تحقق اهداف انقلاب نیازمند کار بیشتری است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان در بسیاری از شاخص‌های توسعه با سایر استان‌ها فاصله دارد که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب برای تحقق هدف مهم عدالت در انقلاب اسلامی به اهداف نرسیدیم و باید کار بیشتری انجام شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز دوشنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسین و امیران جماعت تبلیغ شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و منطقه سیستان اظهارداشت: دشمنان کینه خود را از اسلام و جامعه هر روز به گونه‌ای نشان می‌دهند که این توهین‌ها تحملش برای امت اسلامی سخت است.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه توهین‌ها نوید بخش رشد اسلام و اسلام گرایی است افزود: پیش‌بینی دشمنان و گزارشات ارائه شده از برخی کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که در آینده این کشورها شاهد اکثریت مسلمانان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: این حرکت و توهین‌ها را محکوم می‌کنیم و امیدواریم خداوند مکر دشمنان را به خودشان واگذارد و نتیجه هرآنچه که انجام می‌دهند تقویت جبهه اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: خداوند پیامبر رحمت(ص) را برای هدایت جامعه بشری فرستاد و همه ابزارهای لازم را چه جنبه‌های شخصیتی، اخلاقی، شرح صدر و نزول قرآن به عنوان کتاب انسان‌سازی به ایشان عنایت کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: جنبه‌های شخصیتی پیامبر(ص) و توانمندی‌هایی که خداوند به ایشان عنایت کرده، قرآن و اصحاب معتمد پیامبر بویژه اهل بیت(ع) که مسیر پیامبر را بعد از ایشان دنبال کردند زمینه و ابزار هدایت فراگیر رسول اکرم (ص) هستند.

وی بیان کرد: باید پس از پیامبر(ص) این دین باقی بماند بر خلاف آنچه مشرکان انتظار داشتند و فکر می کردند پیامبر(ص) چون فرزند ندارد کسی نیست راه ایشان را دنبال کند خداوند آن مژده را در سوره کوثر به ایشان داد و نسل و راه رسول خدا ادامه پیدا کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: نقش و وظیفه مهمی که امروز من و شما بر عهده داریم این است در هر کجا و هر رتبه به هر میزانی که می‌توانیم اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: اگر این گونه است که نقش پیامبر(ص) را در جامعه ایفا و مسیرشان را دنبال کنیم باید شخصیت ایشان، اهداف و چگونگی برنامه ریزی‌شان برای رسیدن به آنان را بشناسیم و در حد توان این مسیر را دنبال کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش پیامبر(ص) برای رشد فکری، ایمانی، اعتقادی، اخلاقی مردم و به تعبیری کار فرهنگی بود که این مهم کار اصلی و اساسی من و شماست.

وی افزود: تلاش پیامبر(ص) این بود که در فرصت کوتاه امت را تربیت کند البته برخی تربیت نشده و عده‌ای اسلام نیاوردند که در اینجا نقص در فاعلیت فاعل نبود بلکه نقص در قابلیت قابل بود که استعداد هدایت را نداشت.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد:دشمن برای منحرف کردن فرزندان و نسل جوان ما چه انحراف فکری و اعتقادی و شبهه پراکنی جدای از توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص ) نسبت به رسول اکرم، قرآن و اعتقادات دینی ما انحرافات فکری ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: من و شما به عنوان عالم دین از همه مسوول‌تریم ما باید در این بخش نقش مدعی العموم را ایفا کنیم و با در نظر گرفتن این موضوع که اگر در جامعه آسیبی باشد بخشی از مسوولیت آن به ما باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه فرهنگ‌های غلطی نیز وجود دارد بیان کرد: برای تصحیح فرهنگ کار متمرکز و مستمر نیازمند است .

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پابه پای وظیفه بیان، پیگیری مطالبات و احقاق حقوق مردم در کنار آن وظیفه بیان خدمات نظام اسلامی را داریم از اینرو باید برکات نظام را برای مردم تبیین تا با دست به دست دادن مردم و مسوولان و با کمک همدیگر تلاش کرده تا خلاها را پر و آسیب‌ها را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر حفظ و ارتقا وحدت شیعه و سنی ادامه داد: علمای شیعه و سنی می‌توانند در عرصه‌های تحقیقاتی و عملی با هم پروژه‌های مشترک کار کنندو برای مطالبات مردم متحد و یکصدا باشند که این خود انس و الفت آنان را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر