افت 15 هزار واحدی شاخص بورس/ پیش بینی روند بورس بعد از انتخابات آمریکا


شاخص کل بورس امروز هم روندی نزولی داشت و بیش از 15 هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا ،معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۳۲۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۲۲۸ واحد کاهش یافت و رقم ۳۷۲ هزار و ۷۱۰ واحد را ثبت کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام، عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز باعث روند نزولی شاخص کل شد اما با بازگشایی نمادهای خودرویی عرضه در شاخص‌سازان کم شد و به نوعی عرضه و تقاضا در شاخص‌سازان به تعادل رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی روندی نزولی داشتند و تاثیر منفی زیادی بر شاخص کل داشتند و این روند نزولی در حالی است که صندوق پالایشی یکم با احتساب 30 درصد تخفیف اولیه باز هم در زیان است.

معامله‌گران این بازار ۶۱۶ هزار معامله انجام دادند که ۴۶ هزار و ۴۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، مخابرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

افت 15 هزار واحدی شاخص بورس/ پیش بینی روند بورس بعد از انتخابات آمریکا

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۲۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۸۶۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۰۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه تجارت نو (بنو)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این گفته بود، بازار بورس بازاری باریسک است؛ سرمایه گذار نخست باید با مطالعه وارد شود، ضمن اینکه باید آموزش ببیند و بعد معامله انجام دهد.

وی تصریح کرد: هیچ ضمانتی در این بازار وجود ندارد، گاهی بورس کاهشی است و مواقعی افزایشی؛ اما دولت هم وظیفه دارد زمینه را برای پذیرش فراهم کند.

افت 15 هزار واحدی شاخص بورس/ پیش بینی روند بورس بعد از انتخابات آمریکا

پیش بینی روند بورس بعد از انتخابات آمریکا

آخرین روز معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا روند نزولی داشت اما روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا چگونه خواهد بود؟

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا گفت: دو سناریو برای بعد از انتخابات آمریکا وجو دارد اول اینکه بایدن پیروز شود که بازار سهام روندی متعادل پیدا خواهد کرد و رشدی منطقی خواهد داشت اما اگر ترامپ پیروز شود روند بازار سهام به دلیل رشد قیمت دلار در میان مدت بازار سهام رشد خواهد کرد.

این کارشناس افزود: بازار سهام به دلیل اینکه همیشه آینده را می‌خرد انتظار کاهش قیمت دلار به دلیل پیروزی بایدن را داشت به افزایش قیمت دلار واکنشی نشان نمی‌داد اما با مشخص شدن تکلیف انتخابات آمریکا بازار سهام به نوسان قیمت دلار واکنش نشان خواهد داد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

قیمت طلا، سکه امامی و دلار کاهشی است ! | 80.7 هزار مرد خوش شانس آمریکایی که یک شبه پولدار شد! | 21.3 هزار شخصیت تان به شما می گوید چه رژیم لاغری برای شما مناسب است | 64.6 هزار طلا همچنان کاهشی، آیا قیمت طلا قصد بازگشت با ماه های قبل را دارد؟ | 18.1 هزار سه راه ساده که با آن ها می توانید از طریق گوگل پول درآورید | 35.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات