با رادیو وحدت از بررسی نامه های رهبری به جوانان اروپا تا نقش رسانه های غرب در اسلام هراسی


با رادیو وحدت از بررسی نامه های رهبری به جوانان اروپا تا نقش رسانه های غرب در اسلام هراسی

رادیو وحدت امروز در برنامه های مختلف ابعاد وحدت اسلامی و چرایی ستیزه جویی های غرب با این مساله را بررسی می کند.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، برنامه میراث ماندگار امروز ( دوشنبه) ۱۲ آبان ماه به بررسی نامه های امام راحل و رهبری به جوانان اروپا اختصاص دارد . « میراث ماندگار» برنامه ای کارشناس محور از رادیو وحدت است که مسائل روز جهان اسلام را مورد بررسی قرارمی دهد .
امروز در این برنامه نامه های رهبری و‌پیش از آن تاریخچه سخنان امام راحل با جوانان اروپا بررسی می شود .

کشته شدن رمی فریس، فعال محیط زیست به دست پلیس فرانسه در ششم آبان ۱۳۹۳ در یک تجمع اعتراضی علیه پروژه سدسازی در منطقه «تست وتلان» در محدوده شهر «لیسل سور تارن» در جنوب شرق فرانسه، موجی بزرگ از اعتراضات مردمی را در شهرهای پاریس، نانت، تولوز، لیل، بردو و اوینیون به وجود آورد،هم‌زمانی اعتراضات مردم فرانسه با چاپ تصاویر توهین‌آمیز علیه پیامبر بزرگ اسلام در نشریه شارلی ابدو و تشدید جریان اسلام‌هراسی توسط دولتمردان و رسانه‌های غربی در این کشور و برخی کشورهای اروپایی، رهبر انقلاب اسلامی را بر آن داشت تا دو بار، یک بار در اول بهمن ۱۳۹۳ و دیگری در هشتم آذر ۱۳۹۴ به زبان انگلیسی با جوانان اروپایی و آمریکای شمالی صحبت کنند و به آنان یادآور شوند که «دولتمردان و سیاستمداران غربی آگاهانه، راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا می‌کنند».


در برنامه « میراث ماندگار» امروز نیز «بیژن مقدم» از فعالان و مدیران رسانه ای درخصوص محورهای این نامه ها و اثرگذاری آن در جهان به جهت روشنگری دسیسه های غرب سخن می گوید .
برنامه« میراث ماندگار» ساعت۱۸:۱۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو وحدت پخش می شود .

همچنین در برنامه راوی نیز که به پخش و بررسی مستند هایی با محوریت مسلمانان در جهان اختصاص دارد.
گفتنی این رادیو وحدت تا ۱۳ آبان ماه و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) برنامه دارد.

امروز، مستند اسلام خندان، روایتی از معرفی کشور اندونزی و سابقه دین اسلام در این کشور در بیان مجید عزیزی پخش می شود .
این برنامه نیز ساعت ۱۴:۴۵ پخش می شود.
در برنامه «سروش همدلی » نیز ساعت۲۰:۴۵خوش اخلاقی پیامبر (ص) و شاخص های مکارم اخلاق در گفتگو با سید حسین توانا امام جمعه اهل تسنن چاه بنادر بررسی می شود و در ادامه نیز با کارشناسی زین العابدین اعتمادی توجه پیامبر (ص) به اتحاد مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد

گفتنی است برنامه امت رسول الله نیز برای توجه به به تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی و بیان مشکلات مسلمانان ساکن کشورهای مختلف همچنین پرداختن به تفاوت فرقه های مختلف دین اسلام و وحدت میان آنها و مشکلات و مصائبی که دارند،ساعت ۲۱‌پخش می شود.
در امت رسول الله با حضور کارشناس برنامه که مسلط به زبان عربی و انگلیسی می باشد، با فعالین حوزه وحدت با هدف معرفی کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مصر، لیبی، لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، اندونزی، یمن و... ارتباط تلفنی برقرار می شود.
در این برنامه با حضور محسن اسلام زاده مستند ساز یکی از فعالین حوزه وحدت به واگویی خاطرات در سفر به کشورهای مختلف مانند افغانستان، سوریه، عراق، لیبی، اندونزی و ... می پردازد و از تجربیات جالب و متفاوت خود با مسلمانان شیعه و سنی می گوید.
گویندگی این برنامه را مسعود خواجه وند، نویسنده سید مرتضی سیدمحمدی و آیتم ساز صادق مهرانی و کارشناس علی اکبر سیاح طاهری را برعهده دارد.

میلاد رسول خدا جشنی مردمی

به مناسبت فرا رسیدن سالروز فرخنده میلاد رسول مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در برنامه فرهنگ مردم آداب و رسوم مردم شهرهای مختلف در برگزاری جشن میلاد حضرت رسول (ص) معرفی میشود.
این برنامه در بردارنده آیین ها، سنت ها ، مراسم موسیقی محلی ، ادبیات شفاهی ، فرهنگ مردم ایران اشعارمحلی ، مثل ها ، متل ها، چیستانها ، قصه ها ، لطیفه ها و داستان های محلی رایج میان مردم و انعکاس باورهای مردم است که ساعت ۲۲:۳۰ پخش میشود .

جریان شناسی رسانه های بیگانه برای اسلام هراسی در « از سکوت تا بایکوت»
رادیو وحدت در برنامه « از سکوت تا بایکوت» به جریان شناسی و نقش فعالیت های رسانه های مکتوب در اسلام هراسی می پردازد.
برنامه « از سکوت تا بایکوت» با موضوعات مختلف بررسی جریانات رسانه‌ای، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها، راه‌های مقابله با خط تبلیغی دشمن و…به بررسی جریان اسلام هراسی در رسانه های مکتوب اختصاص دارد.
این برنامه با حضور کارشناسان حوزه دین و رسانه نگاهی به شگردهای رسانه های غربی و شبکه های ماهواره‌ای در چگونگی بازتاب اخبار جهان اسلام دارد.
مژگان میر آفتاب و دکتر مرضیه مینایی پور از کارشناسان این برنامه هستند.
« از سکوت تا بایکوت » نیز ساعت۲۳ به مدت ۵۵ دقیقه پخش می شود.
گفتنی این رادیو وحدت تا ۱۳ آبان ماه و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) برنامه دارد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022