مواضع نامناسب مقامات فرانسه در قبال جسارت به پیامبر نابخشودنی است


مواضع نامناسب مقامات فرانسه در قبال جسارت به پیامبر نابخشودنی است

دانشگاه علامه طباطبایی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم را محکوم کرد و آن را نابخشودنی دانست.

مواضع نامناسب مقامات فرانسه در قبال جسارت به پیامبر نابخشودنی استبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای دانشگاه علامه طباطبایی با صدور بیانیه‌ای موضع گیری نامناسب مقامات فرانسه در قبال جسارت به ساحت پیامبر اعظم را محکوم کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

ارزش‌های بنیادی برای مردمان یک‌فرهنگ مبنای وحدت و پایه هویت و شرافت است و دین فراهم آورنده این ارزش‌های بنیادی است. همچنین ایمان به یک دین، اعتماد و پیروی از تجربه پیامبر آن است و از آن رو احترام به شخصیت پیامبر، احترام به عمیق‌ترین و قدسی‌ترین لایه‌های هویت و شرافت یک مردم است.

متاسفانه اقدامات اخیر در فرانسه و موضع گیری نامناسب مقامات آن در قبال جسارت به ساحت پیامبر اعظم که نماد وارستگی، مهربانی و اخلاق است جسارتی نابخشودنی به ساحت تجربیات معنوی میلیارد‌ها مسلمان اکنون، گذشته و آینده و سبب هتک شرافت مسلمانان و بلکه خداباوران در سراسر جهان است.

شورای دانشگاه علامه طباطبایی فاجعه فرهنگی رخ داده را محکوم کرده و متذکر می‌شود اینگونه موضع گیری‌ها و گفتار سیاستمداران نه تنها مانع تروریسم نیست بلکه زنجیره‌ای از خشونت و نابردباری فرهنگی و سیاسی را در پی خواهد داشت. به باور ما درمان چالش‌های عمیق جهان معاصر تنها با گفت‌وگو بر مبنای احترام به ارزش‌ها و همچنین نکوداشت اسطوره‌های اخلاق و مهربانی مانند حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام ممکن است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟