جزئیات حادثه زندان هرات از زبان رئیس شورای ولایتی؛ شلیک به زندانیان اقدام مناسبی نبود


جزئیات حادثه زندان هرات از زبان رئیس شورای ولایتی؛ شلیک به زندانیان اقدام مناسبی نبود

رئیس شورای ولایتی هرات گفت : حمله سربازن امنیتی زندان و شلیک به سوی زندانیان غیر قابل قبول است و باید عاملین شلیک گلوله به سوی زندانیان شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس ، مدتی قبل زندانیان هرات به دلیل جمع آوری موبایل و تخریب اتاق دست به اعتراض زده و این حادثه در نهایت با کشته شدن 8 کشته و 12 به پایان رسید.

«کامران علیزائی» رئیس شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری گفت: رفتار نیروهای امنیتی در زندان هرات در مقابل اعتراض های زندانیان غیر قابل تحمل است و خشونت پلیس زندان 8 تن از زندانیان را کشته و 12 تن دیگر را به شدت زخمی کرده است.

وی بیان داشت: هر شهروند حق دارد برای رسیدن به خواست های خود دست به اعتراض بزند و حکومت به جای سرکوب اعتراض ها باید مشکلات انها را رفع سازد .

علیزایی گفت: با وجود دیوارهای بلند زندان هرات اما محافظان به جای استفاده از امکانات ضد شورش با شلیک گلوله جواب اعتراض زندانیان را دادند به همین دلیل شورای ولایتی هرات از مسوولان مرکزی درخواست کرده تا این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسوولان زندان هرات فاسد بوده و پول هنگفتی در از زندانیان برای ساخت اتاق های جدید میگرند و اگر فردی حاضر به پرداختن این مبلغ نباشد با زندانیان برخورد صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از میان کشته شده های این حادثه 7 زندانی به صورت مرموزی ازبین رفته اند و یافته های ما نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی با استفاده از گازهای سمی به هدف سرکوب زندانیان انها را به قتل رسانده اند.

وی از هیات دادستانی هرات خواست تا به صورت کامل جریان کشته شدگان را بررسی کند و رضایت خانواده های شاکی را جلب کنند.

ازسوی دیگر «جیلانی فرهاد» در این مورد گفت: حادثه زندان هرات به صورت کامل از سوی والی هرات و ادارات مربوطه در حال پیگیری است

وی افزود: خواسته‌های تمام زندانیان از سوی والی هرات شنیده و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

و ضمن شنیدن خواست‌های زندانیان بیشتر خواست های انها رفع شده است ؛ وی بیان داشت که ، پرونده اعتراض های زندانیان باز است و وجریان مسمومیت 7 زندانی کشته شده و دیگر ادعاهایی که مطرح شده است در حال بررسی است و به زودی با شهروندان و خانواده های زندانیان شریک خواهد شد .
نعیم غیور اگاه امور اما حادثه زندان هرات را دردناک دانست و ضعف مدیریتی در زندانهای افغانستان را علت اساسی اغاز اعتراض ها از سوی زندانیان دانست .

جزئیات حادثه زندان هرات از زبان رئیس شورای ولایتی؛ شلیک به زندانیان اقدام مناسبی نبود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس